گفت‌وگو|

خاکبان: پول سفر‌های هوایی رضوانی از بودجه فدراسیون نیست/ انتظار آمادگی بیشتری از لژیونرهای واترپلو داشتیم

8:45 - 08 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۰۲۴
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
خاکبان: پول سفر‌های هوایی رضوانی از بودجه فدراسیون نیست/ انتظار آمادگی بیشتری از لژیونرهای واترپلو داشتیم
مدیر تیم‌های ملی واترپلو گفت: نباید ملی‌موشان واترپلو به صرف خارجی بودن یک تیم، هر پیشنهادی برای لژیونر شدن را بپذیرند.

دانیال خاکبان در گفت‌وگو با میزان، درباره نتایج جلسه بین بازیکنان و مسئولان فدراسیون شنا برای حل اختلافات پیش آمده در مورد انتخاب سرمربی جدید تیم‌ ملی واترپلو، اظهار داشت: در مصاحبه‌های قبلی خودم هم گفته بودم که قرار بر این بود تا جلسه‌ای بین بازیکنان و ریاست فدراسیون شنا برگزار شود تا در آن نشست بازیکنان معترض نظرات‌شان را بیان کنند، اما ظاهراً بازیکنان پیش از تصمیم به غیبت در اردوی تیم ملی یکی، دو جلسه با رضوانی داشته‌اند که من در آن جلسات حضور نداشتم. تا جایی که مطلعم در نهایت این جلسات هم نتایج مثبتی نداشته و متاسفانه بازیکنان معترض کماکان در اردوی تیم ملی حضور پیدا نکرده‌اند.

وی در واکنش به اظهارات برخی ملی‌پوشان واترپلو درباره سفر‌های خارجی رضوانی با پروازهای فرست‌کلاس، باوجود شرایط محدود بودجه‌ای فدراسیون برای اعزام‌ها، گفت: فدراسیون شنا بودجه محدودی برای اعزام‌های متعدد برون مرزی دارد و باوجود این بودجه اندک واقعا حمایت خوبی از تیم ملی واترپلو شده و تقریبا به همه رقابت‌ها اعزام شده است. تیم‌ ملی واترپلو در همین ۲ ماه و نیم گذشته یک سفر به سنگاپور برای حضور در قهرمانی آسیا داشته و سپس برای شرکت در دور مقدماتی لیگ‌ جهانی راهی آلمان شد. رضوانی عضو کمیته فنی واترپلو در فدراسیون جهانی ورزش‌های آبی است و تا جایی که مطلعم تمام هزینه‌های سفر او به کشورهای مختلف از طریق فدراسیون ورزش‌های آبی پرداخت می‌شود و اگر غیر از این باشد، من اطلاعی ندارم.

*شاید با تلاش بیشتر حضور مربی خارجی محقق می‌شد

مدیر تیم‌های ملی واترپلو در مورد اینکه چرا باوجود درخواست بازیکنان، از سرمربی خارجی برای تیم ملی استفاده نشد، تصریح کرد: تا آبان ماه سال گذشته که در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کردیم، الکساندر چیریچ هدایت تیم ملی را به مدت ۷ سال برعهده داشت، اما پس از آن چیریچ به دلایل شخصی از هدایت تیم ملی ایران کنار رفت. تا جایی که مطلعم فدراسیون شنا تمام تلاشش را کرد تا شرایط برای ادامه حضور چیریچ مهیا شود و به همین خاطر تا پایان بازی‌های تیم تحت هدایت او در رقابت‌های باشگاهی یونان منتظر ماند، اما در نهایت به خاطر مشکلات شخصی چیریچ و همچنین بودجه‌ محدود فدراسیون امکان ادامه همکاری با وی یا هر مربی خارجی دیگری فراهم نشد. بعد از این تغییرات و باتوجه به اینکه تیم ملی واترپلو باید در مسابقات قهرمانی آسیا در سنگاپور و لیگ جهانی شرکت می‌کرد، من هدایت تیم ملی را برای چند ماه قبول کردم. من هم‌ معتقدم اگر تلاش بیشتری می‌شد شاید حضور مربی خارجی محقق می‌شد، اما اتفافات متعددی دست به دست هم داد تا این قضیه رخ ندهد. 

وی با تایید اظهارات رییس فدراسیون شنا مبنی بر عدم آمادگی فنی بازیکنان لژیونر تیم ملی واترپلو، گفت: خیلی دقیق از کم و کیف صحبت‌های رضوانی در این خصوص اطلاعی ندارم، اما انتظار می‌رود بازیکنانی که به عنوان لژیونر در خارج از کشور حضور دارند باید در وهله اول دقت بیشتری در انتخاب باشگاه به خرج دهند زیرا وقتی بازیکنی در خارج از کشور و به عنوان لژیونر بازی می‌کند باید آنقدر آمادگی بالایی داشته باشه که بتواند به تیم ملی کشورش خدمت کند. مهم‌ترین هدف از لژیونر شدن در درجه نخست بالا رفتن تجربه است و در وهله بعدی می‌تواند دغدغه مالی بازیکنان ایرانی را به دلیل دستمزدها و قراردادهای قابل توجه نسبت به لیگ داخلی، رفع کند. نباید ملی‌موشان واترپلو به صرف خارجی بودن یک تیم، هر پیشنهادی برای لژیونر شدن را بپذیرند.

*نبابد به راحتی از بازبکنان لژیونر و معترض چشم پوشی کرد

مدیر تیم‌های ملی واترپلو افزود: متاسفانه در دور مقدماتی لیگ جهانی در آلمان که سرمربی تیم ملی بودم، رستمی را به دلیل مصدومیت از ناحیه دنده از دست دادیم و سایر لژیونرهای تیم ملی را هم چند ماهی در اردو‌ها در اختیار نداشتیم، اما در هر صورت انتظار بیشتری از بازیکنان لژیونر داشتیم و با اینکه پیش‌بینی می‌کردیم شرایط بهتری از بازبکنان داخل ایران داشته باشند، اما واقعا از آمادگی صد درصدی دور بودند که ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد.

خاکبان در پایان خاطرنشان کرد: این بازیکنان سرمایه‌‌های مملکت هستند و سال‌ها برای‌شان هزینه شده و در مسابقات مختلفی شرکت کرده‌اند. بنابراین نبابد به راحتی از بازبکنان لژیونر و معترض چشم پوشی کرد. به نظرم با درایت و گفتمان بیشتر و ایجاد راه حل‌های بهتر می‌توان به این اختلافات پایان داد. امیدوارم تیم ملی واترپلو در بازی‌های آسیایی بهترین نتیجه را بگیرد هرچند که با این شرایط واقعا کار سختی در پیش داریم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *