رگبار پراکنده و وزش باد شدید در برخی از نقاط کشور

15:04 - 07 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۰۱۱
رگبار پراکنده و وزش باد شدید در برخی از نقاط کشور
کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: در روز سه‌شنبه در نقاطی از اصفهان، استان البرز، قزوین و برخی مناطق غربی و شمالی تهران رگبار پراکنده رخ می‌دهد و امروز نیز روی مناطق مرتفع تهران احتمال رگبار وجود دارد.

خبرگزاری میزان- به گزارش وزارت راه و شهرسازی، امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی کشور در خصوص وضعیت آب‌وهوای کشور طی امروز یکشنبه ۷خرداد و روز‌های آینده گفت:در دو روز آینده بارش‌های پراکنده برای شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، سمنان، اردبیل، ارتفاعات البرز و همچنین در شرق تهران و سمنان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه افزود: سه شنبه علاوه بر این مناطق در نقاطی از اصفهان، استان البرز، قزوین و برخی مناطق غربی و شمالی تهران رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

وی تکمیل کرد: به تدریج از اواخر وقت در جنوب غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی، افزایش ابر، وزش باد شدید و رگبار پراکنده رخ خواهد داد.

به گفته نقشینه در دو روز آینده در استان‌های ایلام و خوزستان وزش باد و نفوذ گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: تا روز سه شنبه در نوار شمالی روند افزایش دما پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: با ورود سامانه بارشی از شمال غرب به کشور، گستره بارش‌ها در استان‌های شمال غرب، دامنه‌های البرز، سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز کشور را فرا می‌گیرد.

همچنین در تهران امروز آسمان قسمتی ابری و بیشینه دما ۳۴ درجه و کمینه دما ۲۱ درجه در مهرآباد گزارش شد.

لازم به ذکر است امروز روی مناطق مرتفع تهران احتمال رگبار وجود دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *