مدیر کل پزشکی قانونی مازندران: ۱۶۱ نفر سال گذشته در دریا، رودخانه، استخر و کانال این استان غرق شدند

11:09 - 07 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۹۳۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران: ۱۶۱ نفر سال گذشته در دریا، رودخانه، استخر و کانال این استان غرق شدند
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: در سال گذشته ۱۶۱ نفر (۱۴۴ مرد و ما بقی زن) از هموطنان در دریا، رودخانه، استخر و کانال این استان غرق شدند.

خبرگزاری میزان- علی عباسی بیان کرد کرد: سال گذشته ۱۱۲ نفر در دریا، ۳۳ نفر در رودخانه، ۶ نفر در استخر شنا، ۴ نفر در کانال، ۲ نفر هم در دریاچه مصنوعی و سد و ۲ نفر در حوض یا حوضچه و ۲ نفر هم در استخر کشاورزی هستند.

 مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران در توصیه‌هایی برای پیشگیری از غرق‌شدگی در دریا، رودخانه‌ها، استخر بیان کرد: آشنایی با فنون اولیه شنا، آشنایی با محدودیت‌ها و رعایت آن‌ها از ابتدایی‌ترین الزامات قبل از شنا است، اطلاع از وضعیت عمق آب قبل از تصمیم به شیرجه زدن و حتی قبل از ورود به آب ضروری است. چرا که شیرجه در آب‌های کم عمق خطر ضربه به سر و نیز شکستگی گردن را به دنبال دارد. هم چنین ورود به آب‌های عمیق برای مبتدیان، خطر غرق شدگی را افزایش می‌دهد.

وی افزود: بررسی دمای آب نیز ضروری است، به عنوان مثال اگر مدت زیادی در آفتاب مانده اید، از وارد شدن ناگهانی به آب سرد خودداری کنید، علت این توصیه پیشگیری از شوک دمایی است، به هیچ وجه تنها و در محیط‌هایی که نجات غریق وجود ندارد، شنا نکنید، پس از مصرف دارو‌هایی که موجب خواب آلودگی یا شل شدن عضلات می‌شوند، شنا نکنید، توانایی خود را در شناکردن بیش از حد در نظر نگیرید. یک سوم قربانی‌های غرق شدگی با فن شنا به طور کامل آشنا بوده اند، مراقب شکستگی‌های گردن باشید.

عباسی با اشاره به دیگر نکاتی برای جلوگیری از غرق شدگی گفت: در بسیاری از موارد شیرجه زدن در آب‌های کم عمق به دلیل شکستگی گردن مرگ فرد را به دنبال دارد)، بسیاری از رودخانه‌ها با وجود ظاهری آرام بسیار خطرناک و عمیق هستند به نحوی که فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه متوجه عمق زیاد آن شده و گرفتار گردآب می‌شود، بنابراین توصیه می‌کنیم بدون اطلاع از وضعیت رودخانه هرگز برای شنا در آن اقدام نکنید.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *