صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش سه‌شنبه در مجلس بررسی می‌شود

9:13 - 07 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۸۹۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش سه‌شنبه در مجلس بررسی می‌شود
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از بررسی برنامه‌ها و صلاحیتِ وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در جلسه علنی روز سه شنبه این هفته ۹ خرداد ۱۴۰۲ خبر داد.

خبرگزاری میزان- احمد نادری، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، از بررسی برنامه‌ها و صلاحیتِ وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در جلسه علنی این هفته مجلس روز سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ خبر داد.

وی افزود: در جلسه مذکور، ابتدا رئیس جمهور محترم یک ساعت فرصت خواهند داشت در مورد برنامه‌ها و صلاحیت وزیر محترم پیشنهادی ایراد نطق نمایند.

سپس سخنگوی محترم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، گزارش کمیسیون را به مدت ۱۰ دقیقه قرائت می‌کنند و پس از آن نیز دو نفر از نمایندگان مخالف و دو نفر از نمایندگان موافق، با حفظ ترتیب (یک مخالف یک موافق)، هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه بیانات خود را ارائه خواهند نمود و در انتها نیز وزیر محترم پیشنهادی، به مدت ۳۰ دقیقه به دفاع از برنامه‌ها و صلاحیت خویش خواهند پرداخت.

نماینده مردم تهران در ادامه گفت: جناب آقای رضامراد صحرایی، بیست و هفتمین وزیر پیشنهادی هست که جهت اخذ رأی اعتماد نمایندگان، به مجلس یازدهم معرفی شده است.

نادری همچنین افزود: تا قبل از این، مجلس یازدهم برنامه و صلاحیت ۲۶ وزیر پیشنهادی دولت‌های دوازدهم و سیزدهم را بررسی نموده که از این تعداد، دو وزیرِ پیشنهادی، مربوط به دولت دوازدهم بوده و بیست و چهار وزیر پیشنهادی دیگر نیز مربوط به دولت سیزدهم بوده است که در مجموع، از این ۲۶ مورد، ۲۲ نفر موفق به اخذ رای اعتماد از مجلس گردیده اند.

عضو هیات رئیسه مجلس خاطر نشان ساخت: بررسی برنامه و صلاحیت جناب آقای رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادیِ آموزش و پرورش، پس از اعلام وصول در جلسه علنی روز سه شنبه مورخِ ۱۴۰۲/۰۳/۰۲، به کمیسیون تخصصی مربوطه ارسال شده که پس از اخذ گزارش ایشان (ظرف مدت یک هفته) روز سه شنبه نهم خرداد ماه ۱۴۰۲ مجلس قرار خواهد گرفت.

طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، وزیر پیشنهادی علاوه بر کمیسیون تخصصی مربوطه، طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در سایر کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز حضور یافته و به تشریح برنامه‌ها و دفاع از صلاحیت خویش می‌پردازد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *