برگزیدگان هفتاد و ششمین جشنواره فیلم کن معرفی شدند/ نخل طلا به «آناتومی یک سقوط» رسید/ فیلمی درباره یک زن نویسنده که متهم به قتل شوهرش می‌شود

1:30 - 07 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۸۷۵
برگزیدگان هفتاد و ششمین جشنواره فیلم کن معرفی شدند/ نخل طلا به «آناتومی یک سقوط» رسید/ فیلمی درباره یک زن نویسنده که متهم به قتل شوهرش می‌شود
جشنواره فیلم کن ۲۰۲۳ دقایقی پیش با اعلام برگزیدگان این دوره به کار خود پایان داد و نخل طلای دوره هفتاد و ششم به فیلم «آناتومی یک سقوط» رسید که روایتگر داستان زن نویسنده‌ای است که متهم به قتل شوهرش می‌شود.

به گزارش خبرنگار میزان، هفتاد و ششمین دوره جشنواره فیلم کن از ۱۶ می (۲۶ اردیبهشت) در جنوب فرانسه آغاز شد و امشب ۲۷ می (۶ خرداد) با برگزاری مراسم اعطای جوایز در سالن گرند لومیر (کاخ جشنواره کن) به کار خود پایان داد.

در این دوره از جشنواره روبن اوستلوند فیلمساز برنده دو نخل طلای کن ریاست هیئت داوران را برعهده داشت و  جولیا دوکورنو کارگردان و فیلمنامه‌نویس فرانسوی برنده نخل طلای ۲۰۲۱، مریم توزانی کارگردان و فیلمنامه‌نویس مراکشی، دنیس منوچه بازیگر فرانسوی، رونگانو نیونی نویسنده و کارگردان زامبیایی-انگلیسی، بری لارسون بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی، پل دانو بازیگر، نویسنده و کارگردان آمریکایی، عتیق رحیمی نویسنده و فیلمساز افغانستانی و دامین شیفرون نویسنده و کارگردان آرژانتینی اعضای هیئت داوران این دوره از جشنواره بودند.

نخل طلای بهترین فیلم امسال به فیلم «آناتومی یک سقوط / Anatomie d'une chute» ساخته ژوستین تریه از فرانسه رسید. این فیلم درباره یک زن نویسنده است که پس از مرگ شوهرش متهم به قتل او می‌شود.

فهرست کامل برندگان هفتاد و ششمین جشنواره فیلم کن به شرح زیر است:

نخل طلا: «آناتومی یک سقوط / Anatomie d'une chute» ساخته ژوستین تریه

جایزه بزرگ جشنواره: «منطقه مورد نظر/ The Zone of Interest» ساخته جاناتان گلیزر

جایزه بهترین بازیگر مرد: کوجی یاکوشو برای «روزهای بی نقص / Perfect Days»

جایزه بهترین بازیگر زن: مروه دیزدار برای «درباره علف‌های خشک / About Dry Grasses»

جایزه هیئت داوران: «برگ‌های فرو افتاده / Fallen Leaves» به کارگردانی آکی کوریسماکی

جایزه بهترین کارگردان: ترن آن هونگ برای «پو او فو / The Pot-au-Feu» با نام فرانسوی اشتیاق دودون بوفا

جایزه دوربین طلایی (فیلم اول): «داخل پوسته پیله زرد/ Inside the Yellow Cocoon Shell» محصول ویتنام، فرانسه و سنگاپور

جایزه بهترین فیلم کوتاه: «27» به کارگردانی فلورا آنا بودا با تقدیر ویژه از فیلم «دور / Far» به کارگردانی گونور مارتینسدوتر شلوتر

همچنین پیش از اختتامیه هیئت داوران انجمن بین‌المللی منتقدان فیلم، جایزه فیپرشی را به فیلم «منطقه مورد نظر» ساخته جاناتان گلیزر اهدا کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *