رئیس جمهور علی‌اکبر احمدیان را به سمت دبیر شورای‌عالی امنیت ملی منصوب کرد

21:10 - 06 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۸۶۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس جمهور علی‌اکبر احمدیان را به سمت دبیر شورای‌عالی امنیت ملی منصوب کرد
  رئیس جمهور در حکمی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های ۱۰ ساله امیر دریابان علی شمخانی در مسئولیت دبیری شورای‌عالی امنیت ملی، دکتر علی‌اکبر احمدیان را به این سمت منصوب کرد.

 خبرگزاری میزان – بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در حکم انتصاب علی‌اکبر احمدیان به عنوان دبیر شورای‌عالی امنیت ملی، با اشاره به توفیقات وی در مسئولیت‌های پیشین، به ویژه رویکرد احمدیان در ایجاد «امنیت پایدار» با اتکا به ظرفیت‌های مردمی، از وی خواست در حوزه‌های مختلف مرتبط با نظام مسائل امنیتی جمهوری اسلامی ایران، از جمله امنیت اجتماعی، امنیت سیاسی، امنیت اقتصادی و امنیت غذایی رویکردی نوآورانه و هوشمند اتخاذ نموده و با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های مردمی در راستای ایجاد امنیت پایدار و مردم‌پایه گام بردارد. 


آیت الله رئیسی همچنین گسترش عمق امنیتی جمهوری اسلامی ایران و هم‌افزا نمودن دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور را به عنوان یکی دیگر از انتظارات مهم از دبیر شورای‌عالی امنیت ملی مورد تاکید قرار داد.


متن حکم رئیس جمهور به شرح زیر است.
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر علی‌اکبر احمدیان
به استناد اصل یکصد و هفتاد و ششم قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد، تجارب ارزنده، نگاه راهبردی و موفقیت‌های جناب‌عالی در مسئولیت‌های پیشین، به موجب این حکم به عنوان «دبیر شورای عالی امنیت ملی» منصوب می‌شوید.
اتخاذ رویکرد‌های «نوآورانه» و «هوشمند» به نظام مسائل امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف اعم از امنیت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی به منظور ایجاد امنیت «مردم‌پایه» و «پایدار» در تمامی زمینه‌های آن، گسترش عمق امنیتی ایران و هم‌افزا نمودن دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی، اجرایی و قضایی کشور از اهمّ انتظارات اینجانب است.
توفیقات روزافزون آن‌جناب در انجام شایسته وظایف محوله، تحقق رهنمود‌های مقام معظم رهبری مدظله‌العالی به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با لحاظ جایگاه جمهوری اسلامی در سطح منطقه و نظم جدید بین‌المللی در مسیر خدمت به ملت شریف ایران را از درگاه خداوند سبحان مسئلت می‌نمایم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *