گفت‌وگو|

یک نماینده مجلس: قوه قضاییه در تدوین لایحه ارتقای امنیت زنان همکاری خوبی داشته است

7:45 - 07 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۸۲۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
یک نماینده مجلس: قوه قضاییه در تدوین لایحه ارتقای امنیت زنان همکاری خوبی داشته است
یک نماینده مجلس با بیان اینکه قوه قضاییه در تدوین لایحه «پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار» همکاری خوبی داشته است گفت: امیدواریم تا بتوانیم حداکثر بستر حمایت‌های حقوقی، پیشگیرانه و تشویقی را نسبت به بانوان جامعه داشته باشیم.

پروین صالحی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به لایحه «پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار» بیان کرد: این لایحه بسیار مهمی است که بعد از ۱۲ سال در این دوره صحن مجلس مطرح شد و کلیات آن به تصویب رسید و جزئیات نیز در دست بررسی است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه امید است این لایحه بتواند رفع نیاز‌های بانوان جامعه را تسریع کند گفت: قوه قضاییه در تدوین این لایحه همکاری خوبی داشته است و امیدوارم در ادامه مسیر در بررسی جزئیات بتوانیم از مشاوره خوب آن استفاده کنیم تا حداکثر بستر حمایت‌های حقوقی، پیشگیرانه و تشویقی را نسبت به بانوان جامعه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه احترام به حقوق بانوان در این لایحه دیده شده است گفت: این اقناع‌سازی از رویه درست باید انجام شود تا با حفظ حرمت در روند مناسب با گفت‌وگوی منطقی در چارچوب اخلاق موضوع حل و فصل شود.

در جلسه علنی یکشنبه، ۲۰ فروردین ماه پس از اظهارات نمایندگان موافق و مخالف؛ کلیات لایحه «پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار» با ۱۹۰ رأی موافق، ۴۵ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع تصویب شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *