واکنش‎های جهانی به رونمایی از موشک خرمشهر ۴

16:30 - 06 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۸۱۷
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
واکنش‎های جهانی به رونمایی از موشک خرمشهر ۴
آزمایش موفقیت آمیز موشک «خرمشهر ۴» با برد ۲ هزار کیلومتر توجهات جهانی را به خود جلب کرده است.

خبرگزاری میزان - رونمایی اخیر ایران از موشک بالستیک «خرمشهر ۴» توجهات جهانی را به خود جلب کرده است.

به گزارش «مدیوم»، این موشک با برد بیش از هزار و ۲۰۰ مایل (۲ هزار کیلومتر) و ظرفیت حمل بار ۱.۵ تن، نشان دهنده پیشرفت قابل توجهی در توان نظامی ایران است. 

این برد قابل توجه به ایران اجازه می‌دهد تا نفوذ نظامی خود را به طور قابل توجهی در منطقه گسترش دهد. 

برد افزایش یافته و ظرفیت محموله این موشک به افزایش قابلیت‌های نظامی ایران کمک می‌کند و توازن قدرت در خاورمیانه را تغییر می‌دهد. 

به نوشته نگارنده، رونمایی ایران از موشک بالستیک خرمشهر ۴، پیشرفت‌های این کشور در فناوری موشکی و قابلیت‌های نظامی رو به گسترش آن را به نمایش می‌گذارد. 

این موشک با برد بیش از هزار و ۲۰۰ مایل و ظرفیت محموله ۱.۵ تنی، نشان دهنده یک پیشرفت قابل توجه با تاثیرات بالقوه منطقه‌ای و جهانی است.

پایگاه «اف‌دی‌دی» هم در گزارشی ضمن بررسی این موشک از لحاظ برد و قدرت، به گسترش قدرت موشکی ایران اذعان کرد.

کارشناس این پایگاه درباره موشک رونمایی شده، می‎گوید: پیشرفت‌های مستمر موشک‌های بالستیک ایران، گواه این است که تهران قصد دارد از لحاظ کمی، بزرگترین مرکز موشک‌های بالستیک در خاورمیانه را بهبود بخشیده و گسترش دهد. 

در همین حال، پایگاه «دی‌ ان یوز» در گزارشی از آزمایش موشکی ایران، نوشت که این پرتاب موشک در زمان تشدید تنش‌ها بین ایران و رژیم صهیونیستی انجام شده است.

«بی‌ان‌ان نیوز» هم نوشت: رونمایی از این موشک حاکی از پیشرفت قابل توجهی برای توانمندی موشکی ایران بوده و این به عنوان گواهی بر تعهد ایران به قدرت دفاعی و بازدارندگی خود عمل می‌کند. 

به نوشته این پایگاه، ایران به دنبال افزایش توانایی‌های خود برای حفاظت از تمامیت ارضی و تضمین حاکمیت خود است؛ موضع ایران ریشه در تاریخ و تجربیات این کشور در طول جنگ هشت ساله دارد، جایی که با حملات رژیم صدام مواجه شد؛ خاطرات آن درگیری رویکرد ایران به دفاع ملی را شکل داده و بر عزم این کشور برای متکی بودن به توانایی‌های نظامی تاکید می‌کند. 

انتهای پیام/


مجتبی ها شم زاده جانباز جنگ حمیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
0
0
سلام وخدا قوت به جوانان نخبه هوا فضای سپاه ای کاش در زمان جنگ ایران وعراق چنین پیشرفت‌های موشکی را داشتیم ازدست رفتن مردم رزمندگان را شاهد نبودیم خون همین شهدا در کالبد شما مهندسان جوشید تا انتقام شهدا ااز دشمن صهیونیستی وآمریکا بگیرید خدا قوت فدای شما جوانان باغیرت دست شما را میبوسم تشکر
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *