آیین تجلیل از ۶ خانواده‌ای که در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته از حق قصاص خود گذشتند برگزار شد

15:43 - 06 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۸۰۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
آیین تجلیل از ۶ خانواده‌ای که در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته از حق قصاص خود گذشتند برگزار شد
با حضور مقامات ارشد قضایی و سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد از ۶ خانواده‌ای که  که در سال ۱۴۰۱ از حق قصاص خود گذشتند تجلیل به عمل آمد.

خبرگزاری میزان- در نشستی که در دفتر آیت الله سید نصیر حسینی نماینده، ولی فقیه در استان با حضور مقامات ارشد قضایی و سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد از ۶ خانواده‌ ای که  که در سال ۱۴۰۱ از حق قصاص خود گذشتند تجلیل به عمل آمد.

 نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان نیز ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رئوف و امام رضا علیه السلام در سخنانی اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که در نظام قضایی کشور و در سند تحول قضایی مورد تأکید قرار گرفته است حمایت از نهاد‌های سازشی مانند شورا‌های حل اختلاف و ستاد‌های صبر است.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویر احمد در ادامه ضمن تشکر از همکاران قضایی که تلاش‌های ارزنده را در ایجاد این و سازش و عمل آورده و زحمات زیادی را متحمل شده‌اند، افزود: از خانواده‌های اولیاء دم که در احیای فرهنگ صلح و سازش، در اجرای قصاص و بر اساس آیات مستحکم کلام الله مجید از حق خود گذشتند تشکر می کنم.

در این آیین آیت الله حسینی نماینده، ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج در سخنانی ضمن تشکر از دادگستری استان به خاطر سعی و تلاشی که در حل اختلافات افزایش رضایت تعدادی از اولیای دم در سال ۱۴۰۱ به عمل آورده اند، تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه یاسوج در این خصوص اظهار کرد: این حرکت بزرگ شایسته‌ی تقدیر و تشکر از انسان‌هایی است که در شایستگی یک انسان مسلمان و مؤمن این عفو بزرگ را انجام داده اند، می‌باشد.
نماینده، ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دورانی که گذشت‌ها کم شده و خشونت‌ها افزایش پیدا کرده است، شایسته است که اولیای دمی که از حق خود می‌گذرند، تقدیر و تشکر به عمل آید.

آیت الله حسینی بیان کرد: قصاص حق شرعی و قانونی اولیاء دم است، اما بهتر از قصاص، عفو و گذشت است که فرموده‌ی خداوند است.

امام جمعه شهر یاسوج در پایان اظهار کرد: قتل خطای بزرگی است و بار سنگینی را بر دوش مردم و جامعه می‌اندازد، بنابراین از خانواده‌هایی که در این حرکت بزرگ و کاری بسیار بزرگ و شایسته‌ای را انجام داده‌اند، تشکر و قدردانی کرد.

علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تشکر از خانواده‌های  اولیای دم که به جامعه حیات داده اند، اظهار کرد: خانواده‌هایی که از حق خود گذشتند و به فردی حیات می‌دهند، ممکن است این فرد به خاطر آن رنج و تجربه‌ای که در حبس کشیده است از این عمل ناپسند خود دوری کرده و برای خدمت به جامعه، مؤثر واقع شوند.

در ادامه این نشست سید محمد ابراهیم ساجدی رئیس توسعه شورا‌های حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر از اعضای ستاد صبر و خانواده‌های اولیای دم در سخنانی اظهار کرد: برخی از افرادی که محکوم به قصاص بودند بیش از ۱۰ سال در زندان بوده اند و از زندان آزاد شدند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *