رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

بابایی: استقلال تشنه گرفتن جام است/ ساپینتو باید حواشی خودش را کنترل کند

0:45 - 09 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۷۷۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
بابایی: استقلال تشنه گرفتن جام است/ ساپینتو باید حواشی خودش را کنترل کند
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: اتفاقات و اشتباهات داوری حتی با وجود VAR در بازی‌های بزرگ دنیا رخ می‌دهد ولی داور بازی این قدر وارد حاشیه نمی‌شود.

حمیدرضا بابایی در گفت‌وگو با میزان، درباره برگزاری دربی در فینال جام حذفی اظهار داشت: همانطور که از قبل پیش‌بینی می‌شد شاهد دربی در فینال جام حذفی خواهیم بود. پرسپولیس با کسب قهرمانی در لیگ برتر، به مسابقه نهایی آمده است. استقلال هم به توجه به مشکلاتی که در این فصل لیگ برتر برایش پیش آمد در نهایت دستش از جام کوتاه ماند و تشنه گرفتن یک جام است تا به هوادارانش هدیه بدهد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا استقلال اصرار داشت تا داور خارجی دیدار فینال جام حذفی را قضاوت کند، عنوان کرد: استقلال خواسته یا ناخواسته وارد یک جنجال روانی شد و در حالی که هنوز مشخص نبود به فینال جام حذفی خواهد رسید شمشیر را از رو کشید که کمیته داوران فدراسیون فوتبال باید داور خارجی بیاورد یا از علیرضا فغانی در فینال استفاده کند. این اصرار استقلالی‌ها به نوعی توهین به داوری ایران است. قضاوت خوب یا بد فقط برای استقلال عمدی نبوده و اصرار برای حضور داور خارجی در دیدار دربی، ناخودآگاه، داور بازی را وارد حاشیه و تحت تاثیر قرار خواهد داد و تمرکز داور را پایین خواهد آورد. اگر اتفاقی هم در دربی به ضرر استقلال بیفتد، آنها اعلام می‌کنند که ما قبلاً گفتیم داور خارجی بیاورید. 

*اشتباهات داوری حتی با وجود VAR هم در بازی‌های بزرگ دنیا رخ می‌دهد

کارشناس فوتبال اضافه کرد: این اظهارات استرس را روی سکوها افزایش می‌دهد و اگر داور اشتباه کند تماشاگران در بازی به داور توهین خواهند کرد. این اظهارات در شأن باشگاه بزرگ استقلال نبود و باید بازیکنان در دربی قوی ظاهر شوند و برنده از زمین بیرون بیایند. اتفاقات و اشتباهات داوری حتی با وجود VAR در بازی‌های بزرگ دنیا رخ می‌دهد که در دیدار دور رفت رئال مادرید و منچسترسیتی در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا اتفاق افتاد. توپی که از خط طولی زمین رد شده بود را سیستم کمک داور ویدئویی هم اوت نگرفت تا همان توپ وارد دروازه رئال شود. نباید درباره داوری فوتبال را وارد حاشیه کرد که فضای ورزشگاه و حتی بعد از بازی ملتهب شود. 

پیشکسوت فوتبال در مورد تمدید قرارداد ساپینتو تصریح کرد: ساپینتو هر چقدر هم از لحاظ فنی برای باشگاه استقلال خوب باشد و بهترین سبک فوتبال دنیا را در تیم اجرا کند، رفتارش جالب نیست. چنین شخصیت و اخلاقی نباید روی نیمکت تیم بزرگی همچون استقلال با این همه هوادار باشد. در بازی‌هایی که او محروم بود و روی نیمکت حضور نداشت امتیاز از دست داد. اگر ساپینتو بتواند حواشی خودش را کنترل کند و در فصل آینده بداخلاقی نداشته باشد، او بهترین گزینه برای سرمربیگری اسقلال است.

*سرمربیگری تیم امید اصلاً حق عنایتی نبود

وی در خصوص سرمربیگری رضا عنایتی در تیم فوتبال امید گفت: با تمام احترام به عنایتی، اما باید بگویم سرمربیگری تیم امید اصلاً حقش نبود، چون وی هیچ سابقه و تخصصی در رده‌های سنی نداشته است. نیم قرن است که به بازی‌های المپیک نرفتیم، اما‌ مسئولان چه کاری برای حضور در المپیک انجام داده‌اند؟

بابایی در پایان خاطرنشان کرد: فوتبال ایران ظرفیت و توانایی خیلی زیادی در رده‌های سنی پایه دارد و با ناکامی که داشتیم مشخص می‌شود تا الان مسئولین کاری برای استعدادپروری در این رده سنی مهم انجام نداده‌اند و تمام تقصیرها را به گردن مربی می‌اندازد. ابتدا باید زیرساخت یک کار به صورت اصولی بنا شود و سپس برای آن یک متخصص انتخاب کرد، البته آن متخصص باید در آن زمینه رزومه و کارآیی داشته باشد.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *