گفت‌وگو|

عالمی: استقلال انگیزه و روحیه زیادی برای قهرمانی در جام حذفی دارد/ پرسپولیس روز‌ سختی در دربی خواهد داشت

0:55 - 08 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۷۷۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
عالمی: استقلال انگیزه و روحیه زیادی برای قهرمانی در جام حذفی دارد/ پرسپولیس روز‌ سختی در دربی خواهد داشت
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: با توجه به خط حمله بسیار قوی استقلال، روز سختی برای پرسپولیس در فینال جام حذفی رقم خواهد خورد.

ایمان عالمی در گفت‌وگو با میزان، درباره دیدار هوادار با پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام حذفی اظهار داشت: پرسپولیس تیم بزرگی است که امسال هم فصل خوبی را در لیگ برتر پشت سر گذاشت و قهرمان شد. مقابل این تیم قدرتمند بازی خوبی داشتیم، اما متاسفانه داور در ابتدای بازی به نفع پرسپولیس پنالتی گرفت. در ادامه هم شرایط تیم‌مان به هم خورد و با غفلت مدافعان گل دوم را خوردیم. بعد از دریافت ۲ گل، بازیکنان‌مان بیدار شدند و سپس در اکثر دقایق، بازی قابل قبولی را ارائه کردیم. در نیمه دوم نیز با صلابت‌تر بازی کردیم و نسبت به پرسپولیس برتری داشتیم، اما بازیکنان آن‌ها خلاقیت داشتند و بر خلاف جهت بازی گل سوم را خوردیم. 

وی در مورد اعلام سه پنالتی در دیدار هوادار و پرسپولیس عنوان کرد: در پنالتی اولی که برای تیم ما اعلام شد در لحظه زدن ضربه مسعود شجاعی، بیرانوند جلوتر از روی خط دروازه قرار داشت و باید داور مجدداً ضربه پنالتی را تکرار می‌کرد. ولی باید کارشناسان داوری درباره صحنه‌های اتفاق افتاده در این دیدار نظر بدهند. تلاش کردیم بهترین بازی را به نمایش بگذاریم و فرصت گلزنی هم ایجاد کردیم، اما در نهایت از رسیدن به فینال جام حذفی بازماندیم. به پرسپولیس هم تبریک می‌گویم که به فینال رفت.

*این بار در‌ فینال جام حذفی، دربی دیدنی‌تری خواهیم دید

مربی تیم فوتبال هوادار در خصوص فینال جام حذفی تصریح کرد: استقلال و پرسپولیس هم اکنون و در این هفته‌ها شرایط بسیار خوبی دارند و قطعاً بازی تماشایی را از هر دو تیم شاهد خواهیم بود. استقلال انگیزه و روحیه زیادی برای قهرمانی در جام حذفی دارد و با توجه به خط حمله بسیار قدرتمندش، روز سختی برای پرسپولیس خواهد بود. بازیکنان استقلال در هفته‌های اخیر در مسابقات لیگ برتر و جام حذفی نتایج پرگلی را به دست آوردند و شانس زیادی برای قهرمانی دارند.

کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که چرا دربی‌های اخیر جذاب و دیدنی نبوده، تاکید کرد: دیدار دربی بسیار حساس است و هواداران هرکدام از تیم‌ها دوست دارند تا تیم محبوب‌شان برنده بازی باشد. به خاطر همین حساسیت‌ها، کمتر پیش آمده است تا دیدار استقلال و پرسپولیس جذابیت بالایی داشته باشد. ولی به نظرم این بار در دیدار فینال جام حذفی، بازی دیدنی‌تری خواهیم دید، چون باید این مسابقه برنده داشته باشد. ضمناً باید بازیکنان هر دو تیم بدانند و درک کنند که این بازی همه چیز است و باید برای گرفتن جام با تمام وجود در زمین تلاش کنند.

*عنایتی جوان و باانگیزه است

پیشکسوت فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا داور خارجی دربی را قضاوت خواهد کرد، یادآور شد: به طور حتم کمیته داوران داور خارجی برای قضاوت دیدار فینال نخواهند آورد و سعی می‌کنند تا هرطور شده از داوران داخلی استفاده کنند. داوری و قضاوت می‌تواند در ارائه یک بازی خوب تاثیرگذار باشد، بر همین اساس اگر داوری خوب باشد، بازی هم قشنگ و زیبا خواهد شد.

عالمی درباره سرمربیگری رضا عنایتی در تیم فوتبال امید خاطرنشان کرد: تیم امید همیشه مشکلات خاص خودش داشته و هم اکنون نیز مسئولان فدراسیون فوتبال عنایتی را به عنوان سرمربی انتخاب کرده‌اند. قطعاً او جوان و با انگیزه است و همکاران خوبی را به کادرفنی خودش دعوت خواهد کرد. فوتبال ایران استعداد‌ها و ظرفیت‌های زیادی در رده‌های سنی پایهدارد و به کارگیری نخبه‌ها در رده سنی پایه به آینده کمک شایانی کرده است. ولی با این حال امیدوارم تیم فوتبال امید در مسابقات مقدماتی گزینشی بازی‌های ۲۰۲۴ المپیک پاریس موفق باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *