رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

فنونی‌زاده: فینال جام حذفی برای استقلال حساسیت بیشتری دارد/ پرسپولیس هم با داور‌ خارجی موافقت کند

0:34 - 08 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۷۶۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
فنونی‌زاده: فینال جام حذفی برای استقلال حساسیت بیشتری دارد/ پرسپولیس هم با داور‌ خارجی موافقت کند
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: برای اینکه حرف و حدیثی بعد از بازی فینال به وجود نیاید بهتر است پرسپولیس هم با آوردن داور خارجی موافقت کند.

مرتضی فنونی‌زاده در گفت‌وگو با میزان، درباره دیدار پرسپولیس و هوادار در مرحله نیمه نهایی مسابقات جام حذفی اظهار داشت: پرسپولیس بعد از قهرمانی در لیگ برتر به مصاف هوادار در‌ جام حذفی رفت، از قبل هم مشخص بود که بتواند از سد این تیم بگذرد. با توجه به اینکه ۹ بازیکن اگر در دیدار با هوادار کارت زرد دریافت می‌کردند، فینال جام حذفی را از دست می‌دادند بر همین اساس وارد بازی درگیرانه نمی‌شدند و حتی در نیمه دوم زیاد به آب و آتش نزدند و جریان بازی تمام در دست هوادار بود. 

وی افزود: شکل بازی هافبک‌ها به گونه‌ای است که باید یک مقدار خشن بازی کنند تا جلوی حمله حریف را بگیرند. پرسپولیس بعد از زدن گل دوم زیاد ریسک نکرد و بازی را تحت کنترل خودش درآورد. گولسیانی و اسماعیلی‌فر زیاد خوب کار نکردند و شکافی که در خط دفاع پرسپولیس به وجود آمد، باعث شد بیرانوند ۴ فرصت مهاجمان هوادار را بگیرد. هوادار سعی داشت در وقت‌های قانونی و اضافه نتیجه را مساوی کند تا در ضربات پنالتی، به خواسته خودش دست یابد که خوشبختانه موفق نشد.

*تمام تیم‌ها بیانیه دادند که از داوری متضرر شده‌اند

کارشناس فوتبال در مورد اینکه داور سه پنالتی را در دیدار پرسپولیس و هوادار اعلام کرد، عنوان کرد: ۲ پنالتی که داور برای هوادار گرفت، اصلاً خطایی در محوطه جریمه پرسپولیس رخ نداد و معلوم نشد داور چه صحنه‌های را پنالتی اعلام کرد. ولی اگر VAR باشد این طور اشتباهات رخ نخواهد داد، چون داور بازی، فیلم خطا‌ها را چک می‌کند و پس از بازبینی صحنه‌ها به درستی تصمیم خواهد گرفت.

پیشکسوت فوتبال در خصوص انتخاب داور خارجی برای فینال جام حذفی، تصریح کرد: برای اینکه حرف و حدیثی بعد از بازی فینال به وجود نیایید بهتر است پرسپولیس هم با آوردن داور خارجی موافقت کند. چون فینال جام حذفی بسیار حساس است بنابراین داور خارجی بیاورند. در حالیکه کمیته داوران اعلام کرده داور خوب در فوتبال ایران زیاد داریم، اما تمام تیم‌ها در طول فصل بیانیه دادند که از داوری متضرر شده‌اند. کمک داوران کشورمان خوب هستند، اما می‌توانند از علیرضا فغانی به عنوان داور‌ وسط استفاده کنند. 

*پرسپولیس هیچ مشکلی برای قهرمانی در جام حذفی ندارد

فنونی‌زاده با اشاره به اینکه پرسپولیس می‌تواند در گرفتن جام رکورد بزند، تاکید کرد: پرسپولیس فوتبال باصلابتی را ارائه می‌دهد و هیچ مشکلی برای قهرمانی در جام حذفی نخواهد داشت. فینال جام حذفی فقط برای استقلال حساسیت بیشتری دارد، چون پرسپولیس پیش از این بازی، قهرمان لیگ برتر شده و مستقیم به لیگ قهرمانان آسیا رفته است. ولی با این حال پرسپولیس یک جام گرفته و کمتر از ۲۰ روز می‌تواند یک جام دیگر هم بگیرد. ضمناً اگر بخواهد در فصل فوتبالی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ سه جام دشت کند، باید جام حذفی قهرمان شود و بالطبع سوپر جام را هم از آن خود خواهد کرد.

وی در مورد انتخاب سرمربی تیم فوتبال امید خاطرنشان کرد: باید برای تیم‌های فوتبال پایه و امید مربی ایرانی استفاده شود و بهتر بود که هم اکنون نیز یک مربی قدیمی‌تر و بزرگ استفاده می‌کردند. رضا عنایتی بازیکن و گلزن خوبی در فوتبال ایران بود، ولی در مربیگری تیم‌های پایه رزومه‌ای نداشته است. او فقط تجربه مربیگری تیم هوادار و نفت مسجدسلیمان را دارد که در امسال هم آنچنان موفق نبود. بهتر بود مربی تیم امید رزومه مربیگری در تیم‌های پایه‌ای را داشته باشد و سپس در تیم امید کار کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *