گفت‌وگو|

عزیزیان: هر تیمی تمرکز داشته باشد و باهوش‌تر بازی کند برنده دربی می‌شود/ پرسپولیس برای قهرمانی جام حذفی انگیزه زیادی دارد

1:25 - 10 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۷۶۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
عزیزیان: هر تیمی تمرکز داشته باشد و باهوش‌تر بازی کند برنده دربی می‌شود/ پرسپولیس برای قهرمانی جام حذفی انگیزه زیادی دارد
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پرسپولیس برای پیروزی در دربی صدویکم انگیزه زیادی دارد که می‌تواند دو جام را با یک بُرد از آن خود کند.

سعید عزیزیان در گفت‌وگو با میزان، درباره صعود تیم فوتبال پرسپولیس به فینال جام حذفی اظهار داشت: پرسپولیس مقابل هوادار بازی را خوب شروع کرد و خیلی زود در دقایق ابتدایی ۲ گل زد. آن‌ها می‌دانستند از این دیدار چه می‌خواهند و پس از زدن ۲ گل با کنترل بازی دیگر به آب و آتش نزدند. چون پرسپولیس بازیکنانی در ترکیب خود داشت که اگر اخطار می‌گرفتند، فینال را از دست می‌دادند بر همین اساس برای حفظ بازیکنانش، بقیه زمان بازی را مدیریت کردند. در ادامه داور پنالتی عجیب و غریبی به ضرر پرسپولیس گرفت، اما علیرضا بیرانوند موفق به مهار پنالتی مسعود شجاعی شد تا پرسپولیس کماکان جریان بازی در نیمه اول را در اختیار خودش داشته باشد. 

وی افزود: نیمه دوم و پس از ورود بابک مرادی به زمین هوادار بهتر بازی کرد، اما پرسپولیس همچنان با مدارا به دقایق پایانی نزدیک می‌شد. در ادامه بازی هم داور دوباره یک پنالتی اشتباه به ضرر پرسپولیس گرفت که مرادی توانست یکی از ۲ گل را جبران کند، اما‌ بر خلاف جریان بازی پرسپولیس موفق شد توسط عیسی آل‌کثیر گل سوم را بزند و به فینال صعود کند.

*دربی امروز‌ حیثیتی و سرنوشت‌ساز است

کارشناس فوتبال در مورد برگزاری دربی صدویکم عنوان کرد: دربی یک بازی سنتی و قدیمی فوتبال ایران است که همیشه درگیرانه دنبال شده است. دیدار امروز (چهارشنبه) حساس‌تر از بازی قبلی در لیگ برتر خواهد بود، چون هر تیمی که برنده شود قهرمان جام حذفی می‌شود. اگر پرسپولیس موفق به شکست استقلال شود، هم یک بازی بسیار حیثیتی و سرنوشت‌ساز را برده و قهرمان جام حذفی شده و هم سوپر جام را به دست خواهد آورد. به همین دلیل پرسپولیس برای پیروزی در دربی صدویکم انگیزه زیادی دارد که می‌تواند ۲ جام را با یک بُرد از آن خود کند. به هر حال دیدار دربی همیشه حساس و مهم بوده و هر تیمی که تمرکز داشته باشد و باهوش‌تر بازی کند برنده فینال جام حذفی می‌شود.

پیشکسوت فوتبال با اشاره به اینکه درخواست استقلالی‌ها برای آوردن داور خارجی منطقی نبود، تصریح کرد: چرا استقلالی‌ها کل فصل نمی‌خواستند بازی‌های مهم لیگ برتری‌شان را یک داور خارجی قضاوت کند؟ به طور حتم آن‌ها سعی داشتند که با این بازی که راه انداختند از نظر روحی و روانی روی داور تأثیر بگذارند و تمرکز داور را به هم بزنند. داوران فوتبال ایران افرادی باشرف و باوجدان هستند، قطعاً آن‌ها نمی‌خواهند خودشان را در مظان اتهام قرار بدهند. اگر داور اشتباهی در دربی داشته باشد، ابتدا خودش ضرر می‌کند و آینده‌اش تباه می‌شود. در فوتبال داوران بسیار مظلوم هستند، زمانی که مربیان و بازیکنان در زمین اشتباه می‌کنند، تقصیر خودشان را به گردن داور می‌اندازند. داور در یک لحظه باید تصمیم بگیرد و سوت بزند، ولی جالب اینجاست که کارشناسان بعد از پایان بازی، صحنه‌ها را از چند زاویه بازبینی می‌کنند و باز هم نمی‌توانند درست تشخیص بدهند.

*خوشحالم یک مربی ایرانی در تیم فوتبال امید مشغول به کار شد

عزیزیان درباره سرمربیگری رضا عنایتی در تیم فوتبال امید خاطرنشان کرد: کار تیم امید برای رفتن به المپیک بسیار سخت است، چون همیشه بدین شکل بوده که مربی را چند ماه مانده به مسابقات از روی مصلحت و اجبار انتخاب می‌کردند و در این مدت کوتاه مربی نمی‌تواند کاری در تمیش صورت بدهد. خوشحالم که یک مربی ایرانی در تیم فوتبال امید مشغول به کار شد. فدراسیون باید برای این تیم، بازی‌های تدارکاتی خوبی را مهیا کند تا مربی از بازیکنانش شناخت پیدا کند و بهترین عملکرد را در رقابت‌های مقدماتی بازی‌های المپیک داشته باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *