زیر ساخت‌های نیروی دریایی آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفت

11:23 - 05 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۵۹۵
زیر ساخت‌های نیروی دریایی آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفت
گزارش‌ها از حمله سایبری گسترده به زیرساخت‌های نیروی دریایی آمریکا حکایت دارند.

خبرگزاری میزان – فرماندهی نیروی دریایی آمریکا از حمله سایبری گسترده به زیرساخت‌های این نهاد خبر داد.

به گزارش «سی ان بی سی»، کارلوس دل تور، معاون فرمانده نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که زیر ساخت‌های نیروی دریایی این کشور مورد حمله سایبری قرار گرفتند.

وی ضمن خودداری از ارائه جزئیات مربوط به کمیت و کیفیت این حمله سایبری اعلام کرد که نیروی دریایی آمریکا در سال‌های گذشته با چنین حملاتی مواجه شده است.

در عین حال، شرکت «مایکروسافت» چهارشنبه گذشته با انتشار بیانیه هشدارآمیزی به شرکت‌های دولتی و غیردولتی اعلام کرد که یک گروه هکری پیشرفته از آسیب پذیری در مجموعه امنیت سایبری آمریکا سوءاستفاده کرده است.

در بیانیه مذکور آمده است که آسیب پذیری مذکور از سوی گروه هکری «ولت تایفون» برای تاثیرگذاری بر زیرساخت‌های حیاتی سایبری طیف وسیعی از صنایع آمریکا مورد استفاده قرار گرفت.

بیانیه مایکروسافت ادعا کرد که گروه هکری مذکور تحت حمایت دولت چین بوده و بخش‌های ارتباطی و دریایی یک پایگاه نظامی کلیدی آمریکا در خلیج گوام را هدف قرار داده است.

در حالی که مایکروسافت اعلام کرد که گروه هکری مذکور در عملیات خود به جای ایجاد اختلال بر نظارت متمرکز بوده، مقام‌های ارشد اطلاعاتی پنتاگون و کارشناسان از هک شدن پایگاه مذکور ابراز نگرانی کردند.

وزارت خارجه چین، یافته‌های مایکروسافت و جامعه اطلاعاتی آمریکا را به عنوان اطلاعات نادرست رد کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *