وزیر فرهنگ: اتفاقات مهمی در نشر فرهنگ دینی و تعلیمات قرآنی در کشور خواهد افتاد

11:02 - 05 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۵۹۰
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
وزیر فرهنگ: اتفاقات مهمی در نشر فرهنگ دینی و تعلیمات قرآنی در کشور خواهد افتاد
وزیر فرهنگ با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن علیه کیان فرهنگی کشور گفت: باید نسل فعلی را با گذشته پرافتخار و نماد‌های افتخار انگیز ایران سرافراز آشنا کنیم و در این مسیر زبان فرهنگ و هنر رساترین زبان‌ها برای رساندن این پیام به شمار می‌رود.

خبرگزاری میزان - به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در ادامه سفر استانی خود به استان لرستان با حضور در یادواره شهدای هنرمند بروجرد با بیان اینکه دولت انقلابی از اهتمام ویژه‌ای نسبت به تجلیل از نماد‌های بزرگ ایران عزیز برخوردار است، گفت: اتفاقات مهمی در نشر فرهنگ دینی و تعلیمات قرآنی در کشور خواهد افتاد، همچنین با اتخاذ رویکرد فرهنگی جدید شاهد توسعه فعالیت‌های قرآنی خواهیم بود.

اسماعیلی با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن علیه کیان فرهنگی کشور اشاره کرد و تصریح کرد: تمام هم و غم دشمن در مهجور ماندن میراث گران‌قدر حوزه تمدنی و فرهنگ غنی ایران عزیز است و بر همین اساس در حوزه فرهنگ و هنر وظیفه بزرگی بر دوش مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر این سرزمین است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه تاکید کرد: بایستی نسل فعلی را با گذشته پرافتخار و نماد‌های افتخار انگیز ایران سرافراز آشنا کنیم و در این مسیر زبان فرهنگ و هنر رساترین زبان‌ها برای رساندن این پیام به شمار می‌رود.

وزیر فرهنگ در بخش دیگری از سخنان خود، بروجرد را شهر علم، دانش، فرهنگ و هنر دانست، گفت: بزرگان این منطقه همواره در حوزه فرهنگ و هنر کشور می‌درخشند و مردان و زنان شهرستان بروجرد همواره در تحولات بزرگ ایران نقش داشته اند.

وی با بیان اینکه مرجع عالیقدر جهان تشییع آیت الله بروجردی (ره) از علمای بزرگ جهان اسلام است که برای استقرار حکومت اسلامی تلاش‌های فراوانی کرد، افزود: امام خمینی (ره) با دعوت آیت اله بروجردی (ره) به قم، جایگاه علم دینی در کشور را ارتقا داد، زمانی که این جایگاه در جامعه تضعیف شده بود، زیرا در زمان طاغوت تبلیغات منفی نسبت به روحانیت و دین، مردم را دچار تشویش کرده و سامان فرهنگی کشور بر هم خورده بود که در این دوران امام (ره) با فراخواندن آیت الله بروجردی (ره) به قم، عصر جدیدی را رقم زد و مسائل تبلیغی و شبکه قدرتمندی در شهر‌های مختلف تشکیل شد و خدمات بزرگی برای بستر سازی نهضت امام (ره) ایجاد شد.

اسماعیلی اظهار داشت: نهضت امام (ره) بر ریلی حرکت کرد که آیت الله بروجردی (ره) آماده کرده بود، همچنین در دوران دفاع مقدس شهید بروجردی یک الگو بزرگ بود که وقتی بعد از ۴۰ سال از شهادت او فیلم سینمایی شهید بروجردی ساخته می‌شود، جوانان شیفته اخلاق او می‌شوند.

اسماعیلی افزود: امروز به بروجردی‌هایی نیاز داریم که برای گذار از مرحله سختی که دشمن در جنگ ترکیبی ایجاد کرده است نقش فعالانه داشته باشند و باید در حوزه فرهنگ و هنر نسل فعلی را با گذشته آشنا کنیم که در این زمینه، اثر هنرمندانه سیر و سلوک بزرگان را به زیبایی به تصویر می‌کشد و باید در این حوزه آثار هنری فاخر توسط هنرمندان خلق شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: شهید خبرنگار محمود صارمی از دیگر افتخارات بروجرد است که برای همه رسانه‌ها الگوست و این برای ملت ایران یک افتخار بزرگ است.
قابل ذکر است در پایان این مراسم از خانواده شهید حجت الله یخچالی شهید شاخص هنرمند سال ۱۴۰۲، شهید محمود صارمی و شهید محمد بروجردی تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است، جدیدترین سفر استانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان لرستان با چهار رویکرد فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه‌ای صورت گرفته و سفر به شهرستان‌های کوهدشت، خرم‌آباد و بروجرد در برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار داشته است.

همچنین شرکت در همایش فعالان قرآنی، بازدید از پروژه‌های فرهنگی، شرکت در جلسه شورای اداری و شورای فرهنگ عمومی استان و شرکت در ویژه برنامه ایثار و شهادت از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به لرستان بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *