گفت‌وگو|

کاهش قیمت کاغذ ادامه‌دار است/ خبر‌های خوش از ابتدای تابستان

9:00 - 05 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۵۶۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
کاهش قیمت کاغذ ادامه‌دار است/ خبر‌های خوش از ابتدای تابستان
رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوای تهران با اشاره به اینکه وضعیت عرضه کاغذ در بازار مطلوب است، گفت: قیمت کاغذ به دلیل رفع موانع واردات کاهش یافته است و از ابتدای تیر باید در انتظار اتفاق‌های خوب در این بازار باشیم.

حمید نیکدل، رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوای تهران، در رابطه با قیمت کاغذ در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: در اسفند سال گذشته به دلیل مشکلات ارزی، واردات با تاخیر انجام شد و این دلیلی بر افزایش قیمت این کالای مصرفی در سال گذشته بود.

وی افزود: هر ساله مصرف کاغذ به دلیل افزایش تقاضا در اسفند نسبت به ماه‌های دیگر سال با افزایش روبه‌رو است و این علت نیز بر قیمت کاغذ تاثیرگذار بود. 

نیکدل با اشاره به اینکه قیمت کاغذ نسبت به چند ماه گذشته کاهش یافته است، تصریح کرد: روند کاهش قیمت کاغذ با توجه به رفع موانع واردات آغاز شده است و با توجه به اینکه این کالا مشمول ارز نیمایی می‌شود، می‌توان گفت قیمت این کالا نسبت به سایر کالا‌ها مناسب است. 

رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوای تهران با اشاره به اینکه روند کاهش قیمت کاغذ در بازار ادامه‌دار است، اظهار کرد: از ابتدای تیر باید در انتظار اتفاق‌های خوب به دلیل افزایش عرضه در بازار کاغذ باشیم.

وی با تاکید بر اینکه کاغذ جزء کالا‌های مصرفی محسوب می‌شود، تاکید کرد: حجم عرضه و تقاضای کاغذ در بازار مطلوب است و با پیش‌بینی‌های انجام‌شده درخصوص واردات امیدواریم بازار با مشکلی درخصوص عرضه این کالا روبه‌رو نشود.

۸۰ درصد کاغذ مصرفی کشور وارداتی است 

رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوای تهران با تاکید بر اینکه ۸۰ درصد کاغذ مصرفی داخل کشور وارداتی است، گفت: سال گذشته ۴۰ هزار تن کاغذ در کشور تولید شد که تنها در حوزه چاپ کتاب‌های درسی استفاده شد. 

نیکدل همچنین در ادامه به برگزاری نمایشگاه کتاب اشاره و اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه در روند مصرف کاغذ تاثیرگذار بوده و موجب رونق این بازار شده است. 

وی در ادامه تاکید کرد: در کشور تولید کاغذ انجام می‌شود، اما به دلیل مشکلات مواد اولیه و نبود فناوری توان رفع حجم نیاز کشور وجود ندارد و باید با انجام صادرات نیاز را برطرف کرد. 

رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوای تهران همچنین اعلام کرد: دولت برای خودکفایی در حوزه کاغذ باید از این صنعت حمایت‌های لازم را انجام دهد و زمینه‌های ورود فناوری به کشور را فراهم کند. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *