وزیر دفاع: رادارگریزی و عبور از پدافند هوایی دشمن از ویژگی‌های بارز موشک خرمشهر ۴ است

14:02 - 04 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۵۱۵
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
وزیر دفاع: رادارگریزی و عبور از پدافند هوایی دشمن از ویژگی‌های بارز موشک خرمشهر ۴ است
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: موشک خرمشهر ۴ ثمره تلاش چندین ساله و شبانه روزی متخصصان و دانشمندان در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع است و از ویژگی‌های بارز این موشک رادار گریزی و عبور از پدافند هوایی دشمن است.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح صبح امروز (پنجشنبه چهارم خرداد) در مراسم رونمایی از موشک بالستیک «خیبر» با اشاره به ویژگی‌های آن، گفت: در ابتدا سالروز آزادسازی خرمشهر را به محضر فرمانده کل قوا ملت بزرگ ایران و خانواده‌های شهدا تبریک عرض می‌کنم.

وزیر دفاع افزود: همانطور که مردم قول داده بودیم در مسیر ارتقای توانمندی‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران امروز ما از موشک بالستیک راهبردی نقطه زن خرمشهر ۴ ارتقا یافته است رونمایی کردیم و این موشک ثمره تلاش چندین ساله دانشمندان و متخصصان ما در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع است. از ویژگی‌های بارز این موشک رادار گریزی و عبور از پدافند هوایی دشمن است به جهت سطح مقطع راداری کم که دارد.

وی‌افزود: از ویژگی‌های بارز این موشک می‌توان به رادار گریزی و عبور از پدافند هوایی دشمن به جهت مقطع راداری کمی که دارد، اشاره کرد.

امیر آشتیانی با بیان اینکه این موشک ۲۰۰۰ کیلومتر بُرد و سر جنگی با قدرت انفجاری بسیار بالا دارد، تصریح کرد: البته این موشک می‌تواند از سر جنگی‌های متنوع استفاده کند و با توجه به ماموریت‌هایی که استفاده می‌شود، از قدرت تحرک و آماده‌سازی در کمترین زمان برخوردار است.

وی ادامه داد: موشک‌های بالستیکی که بتوانند به سرعت آماده اجرای عملیات شوند از اهمیت بالایی برخوردار هستند؛ اما پیام وزارت دفاع در رونمایی از این موشک این است که ساخت موشک خرمشهر ۴ در راستای ارتقاء توانمندی‌های دفاعی در برابر دشمنان صورت گرفته است و این یعنی ما در دفاع از کشور و دستاورد‌های انقلاب اسلامی مصمم هستیم.

وزیر دفاع بیان کرد: از سوی دیگر به دشمنان هم این را نشان می‌دهیم که به هیچوجه نمی‌توانند جوانان ما را از مسیر پیشرفت، رشد و تعالی بازبدارند و پیام این اقدام برای دوستان ما هم کمک به ثبات در منطقه و حمایت همه جانبه از دوستان و کشور‌هایی که در مسیر مبارزه با نظام سلطه قرار دارند است.

امیر آشتیانی با اشاره به ماموریت‌های وزارت دفاع عنوان کرد: وزارت دفاع مأموریت پشتیبانی از نیرو‌های مسلح را در حوزه‌های مختلف اعم از موشکی، پهپادی، راداری و سایر حوزه‌های مورد نیاز نیرو‌های مسلح را با توجه به نوع تهدیداتی که علیه کشورمان متصور است، بر عهده دارد.

وی افزود: قطعاً این رونمایی‌ها در آینده نیز ادامه خواهد یافت و ملت عزیز شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در عرصه‌های مختلف از طریق فرزندان خود در مجموعه وزارت دفاع خواهند بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *