رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سفیر ایران: اعتماد متقابلی در سطوح بالای تهران و مسقط وجود دارد

12:42 - 04 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۵۰۶
سفیر ایران: اعتماد متقابلی در سطوح بالای تهران و مسقط وجود دارد
سفیر ایران در مسقط گفت که سفر سلطان عمان به ایران به افزایش بیشتر همکاری میان یاران و عمان منجر می‌شود.

خبرگزاری میزان – علی نجفی خوشرودی، سفیر ایران در عمان در آستانه سفر هیثم بن طارق، سلطان عمان به ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری «العمانیه» گفت که سفر رسمی سلطان عمان به تهران و دیدارش با مقام‌های عالی رتبه ایرانی، سبب افزایش بیش از پیش همکاری و مشارکت میان نهاد‌های مختلف ایران و عمان می‌شود.

سفیر ایران در عمان با اشاره به این که روابط ایران و عمان روابط تاریخی، مستحکم و ممتازی است، گفت: میان ایران و عمان همواره در چارچوب منافع و مصالح دو کشور هماهنگی‌ها و رایزنی‌های برادارانه و مستمری در سطوح دو جانبه ای، منطقه‌ای و بین المللی وجود داشته است.

نجفی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد مناسبات اقتصادی و تجاری ایران و عمان گفت: ایران و عمان در سال‌های گذشته در زمینه مناسبات تجاری و اقتصادی شاهد روند رو به رشدی بودند؛ ایران و عمان با توجه به فرصت‌های امیدوارکننده موجود در همه سطوح، در تلاش هستند که روابط اقتصادی و تجاری میان خود را افزایش داده و به سطح مطلوب روابط سیاسی برسانند.

سفیر ایران در عمان افزود: چشم انداز بسیار خوبی در روابط تجاری و اقتصادی دو کشور وجود دارد؛ با در نظر داشتن ظرفیت‌های موجود در بخش حمل و نقل هوایی و دریایی و موقعیت ایران و عمان، برای توسعه همکاری و تجارت و ترانزیت میان دو کشور فرصت‌های بزرگ و امیدوارکننده‌ای وجود دارد؛ مبادلات تجاری میان ایران و عمان در دو سال گذشته، سه برابر شده و به رقم ۲ میلیارد دلار رسیده است؛ ما در سال گذشته شاهد رشد ۶۰ درصدی در روابط تجاری دو کشور بودیم.

وی تاکید کرد: تلاش برای تقویت حمل و نقل هوایی و دریایی بین دو کشور به افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی بین تهران و مسقط کمک قابل توجهی خواهد کرد.

نجفی خوشرودی همچنین گفت: لغو روادید مسافرتی برای اتباع دو کشور، به ارتقا گردشگری و مبادلات تجاری کمک زیادی کرده و افزایش روزانه پرواز‌ها بین شهر‌های مختلف ایران و عمان را سبب شده است.

وی با اشاره به جایگاه ویژه عمان در سیاست خارجی ایران تصریح کرد: چشم انداز گسترده‌ای برای ارتقای همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، منطقه‌ای و بین المللی علاوه بر روابط و اشتراکات تاریخی، فرهنگی و دینی میان دو کشور وجود دارد.

سفیر ایران در عمان در پایان گفت: ایران همواره از نقش متوازن و تاثیرگذار عمان در منطقه و جهان استقبال می‌کند؛ ما همواره از ابتکارات خردمندانه و خیرخواهانه عمان استقبال کرده ایم و اعتماد متقابلی در سطوح بالای ایران و عمان وجود دارد.

سلطان عمان در پاسخ به دعوت آیت الله رئیسی روز هفتم خرداد برای انجام سفری دو روزه وارد ایران می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *