فرودگاه گناباد افتتاح شد/ تأکید وزیر راه و شهرسازی بر توسعه اقتصادی کشور

12:06 - 04 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۴۹۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
فرودگاه گناباد افتتاح شد/ تأکید وزیر راه و شهرسازی بر توسعه اقتصادی کشور
وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاحیه فرودگاه گناباد به توسعه اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: فراهم کردن زیرساخت‌های حمل و نقل ضرورت دارد و سخن گفتن از توسعه و رشد اقتصادی یک منطقه مستلزم برپایی زیرساخت‌های حمل و نقلی است.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در آئین افتتاحیه فرودگاه شهدای گناباد گفت: برای احداث این فرودگاه یک کار چندین ساله انجام شده است و امروز به برکت ایام باسعادت دهه کرامت، به مردم عزیز این خطه تقدیم می‌شود.

بذرپاش در این آیین بهره برداری که با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، معاونین وزارت راه وشهرسازی برگزار شد، تصریح کرد: برای توسعه اقتصادی، فراهم کردن زیرساخت‌های حمل و نقل ضرورت دارد و سخن گفتن از توسعه و رشد اقتصادی یک منطقه مستلزم برپایی زیرساخت‌های حمل و نقلی است و احداث این فرودگاه یکی از موضوعات مهم در راستای توسعه این منطقه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به دیگر مصادیق توسعه اقتصادی گفت: خط کریدوری ریلی جنوب به شمال که از چابهار آغاز می‌شود و به سرخس ختم می‌شود نقطه عطف توسعه این منطقه خواهد شد و یکی از سیاست‌های اصلی ما در دولت پیرو تأکید مکرر مقام معظم رهبری تکمیل زنجیره‌های کریدوری ریلی در کشور است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها همین زنجیره جنوب به شمال چابهار به سرخس و در منطقه شرق کشور است.

بذرپاش این فرودگاه را به منزله زیرساخت مناسب حمل و نقل هوایی در این منطقه قلمداد کرد و در بخش حمل و نقل ریلی نیز تشریح کرد: پس از اتصال، این کریدور که از مرز دریایی چابهار شروع و تا سرخس ادامه پیدا می‌کند و در طول مسیر از خاش زاهدان، یونسی بیرجند و ... نیز می‌گذرد، به یک گذرگاه بین‌المللی تبدیل خواهد شد و ظرفیت‌های اقتصادی بزرگی را نصیب منطقه خواهد کرد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی کشور‌های منطقه منتظر تکمیل کریدور‌های ریلی ایران هستند و امروز شاهد این موضوع هستیم که مجلس نیز برای حمایت و تقویت این پروژه‌ها عظم راسخی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: رصد پیشرفت‌ها با نگاه به عقبه و سیر حرکت در گذشته و مقاطع مختلف تاریخی، ملموس می‌شود. کشور ما در قیاس با ده‌ها سال قبل رو به جلو است، اگرچه سرعت کم است و توقع ما بالاتر است.

وی در پایان ضمن تشکر از همه کسانی که در راستای خدمت‌رسانی در گذشته، تلاش کرده اند، ادامه داد: همه ما برای خدمت به مردم شهرستان گناباد و بجستان که به ولایت‌مداری شهرت دارند، عزم راسخی داریم.

امروز صبح مرحله نخست افتتاح و بهره برداری از فرودگاه منطقه‌ای شهدای گناباد به عنوان سومین فرودگاه استان خراسان رضوی با حضور رییس مجلس و وزیر راه و شهرسازی انجام شد.

فرودگاه گناباد تا سال ۱۳۹۰ تحت مالکیت وزارت کشور بود و پس از واگذاری به شرکت فرودگاه‌ها در ۱۲ سال گذشته تحت عملیات احداث سطوح پروازی، ترمینال و سایر اماکن فرودگاهی قرار گرفت.

با عملیات موفقیت آمیز وارسی پروازی که روز گذشته در فرودگاه گناباد انجام شد، این فرودگاه آماده برقراری پرواز شده است که هواپیمای حامل رئیس مجلس و وزیر راه و شهرسازی در فرودگاه گناباد امروز به زمین نشست.

فرودگاه گناباد با هزینه‌ای بالغ بر شش هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در مساحتی حدود ۳۸۰ هکتار توسط شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران احداث شده است.

در مراسم بهره برداری از فرودگاه گناباد محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، حمید رضا سیدی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، محمد محمدی بخش معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، نمایندگان مجلس و مدیران فرودگاهی و سرکنسول‌های کشور‌های افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و ترکیه در مشهد و دیگر مسئولان حضور دارند.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *