کارگردان نمایش «چخفته»: تلاشی برای خنداندن و غمگین کردن مخاطب نمی‌کنم/ تئاتر درگیر کردن احساسات مخاطب به هر قیمتی نیست

8:09 - 04 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۴۴۹
کارگردان نمایش «چخفته»: تلاشی برای خنداندن و غمگین کردن مخاطب نمی‌کنم/ تئاتر درگیر کردن احساسات مخاطب به هر قیمتی نیست
پیرزنده‌دل تاکید کرد: خودم هم شخصا ترجیح می‌دهم مثل نمایش «چخفته» دنیا را فانتزی ببینم، ولی در نهایت مثل پایان نمایش «چخفته» همه چیز واقعی تمام می‌شود.

اشکان پیردل‌زنده کارگردان نمایش «چِخُفته» در گفت‌وگو با میزان گفت: به نظرم نمایش «چخفته» می‌تواند واقعیت‌هایی را در دنیای فانتزی ذهن وانیا بگوید که شاید پذیرفتنش در دنیای واقعی کمی سخت باشد.

وی ادامه داد: جذابیت داستان برای من در جاییست که وانیا حتی در رویایی که خودش ساخته هم نمی‌تواند به آنچه می‌خواهد برسد، چون عادت کرده که در نهایت یک رویا به کابوس تبدیل می‌شود.

پیردل‌زنده افزود: جزیره ساخالین که در این نمایش، مکانی‌ست که اتفاقات در آن رخ می‌دهد، طوری ساخته شده که برای هیچ‌کدام از مردم جهان به دور نیست.

کارگردان نمایش «چِخُفته» درباره بازیگران این نمایش گفت: در ابتدا برای این کار شش بازیگر در نظر داشتم، ولی بعد از کار کردن بازیگران روی نقش‌هایشان ترجیح دادم سه بازیگر وانیا و سه بازیگر یلنا در زمان‌های مختلف انتخاب کنم که در نهایت بازیگران این نمایش به 10 نفر رسیدند.

وی درباره دلیل موفقیت این کار بیان کرد: به نظرم بزرگ‌ترین دلیل موفقیت این کار همسو بودن و صبر عوامل در برابر اتفاقاتی بود که در طول کار افتاد و باعث شد طی کار، تمام افراد به بازیگران و کست حرفه‌ای تبدیل شوند.

پیردل‌زنده در پایان تاکید کرد: من تلاشی برای خنداندن و غمگین کردن مخاطب نمی‌کنم و از بازیگران هم همین را خواستم که تلاش برای این کار نکنند و فقط بهترین نقششان را بازی کنند چون به نظرم تئاتر درگیر کردن احساسات مخاطب به هر قیمتی نیست.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *