تبادل محصولات سلامت محور میان ایران و کوبا با سیاست تجارت بدون انتقال دلار

17:34 - 03 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۴۰۷
تبادل محصولات سلامت محور میان ایران و کوبا با سیاست تجارت بدون انتقال دلار
وزرای بهداشت ایران و کوبا در ژنو سوییس دیدار و بر همکاری‌های بهداشتی در حوزه ارتقای سلامت، خودمراقبتی، پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر و تبادل محصولات سلامت محور مبتنی بر سیاست تجارت بدون انتقال دلار توافق کردند.

خبرگزاری میزان- به گزارش خبرنگار وبدا، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت کشورمان و آنخل پورتال میراندا، وزیر بهداشت کوبا در حاشیه مجمع جهانی سلامت با یکدیگر ملاقات کردند.

وزیر بهداشت کشورمان که برای شرکت در هفتاد و ششمین اجلاس مجمع جهانی سلامت در ژنو سوییس حضور دارد، در دیدار وزیر بهداشت کوبا، گفت: کوبا کشوری انقلابی است، مردم ما این کشور را به خوبی می‌شناسند و به آن علاقه دارند.

وی افزود: روابط ایران و کوبا پس از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره مناسباتی نزدیک و سازنده بوده و این همکاری در حوزه تولید واکسن و مهار کرونا مؤثر و مثال زدنی بوده است.

عین اللهی افزود: امیدواریم ارتباطات مؤثری بین شبکه‌های بهداشتی دو کشور که از برخی نقاط مشترک برخوردارند، شکل گیرد.

وزیر بهداشت کوبا خواستار تبادل فناوری تولید واکسن با ایران شد

در این دیدار خوزه آنخل پورتال میراندا وزیر بهداشت کوبا نیز خواستار تبادل فناوری‌های سلامت به ویژه فناوری تولید واکسن با ایران شد.

وزیر بهداشت کوبا گفت: کوبا از همکاری با جمهوری اسلامی در حوزه‌های بهداشت، پیشگیری، درمان، دارو و تجهیزات پزشکی استقبال می‌کند.

هفتاد و ششمین اجلاس مجمع جهانی سلامت از ۳۱ اردیبهشت با حضور نمایندگانی از ۱۹۴ کشور جهان در ژنو مقر اروپایی سازمان ملل متحد برگزار شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *