دنیا چاره‌ای جز پذیرفتن ایران به عنوان قدرتی نوظهور و با تفکر مقاومت ندارد

16:23 - 03 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۳۹۷
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
دنیا چاره‌ای جز پذیرفتن ایران به عنوان قدرتی نوظهور و با تفکر مقاومت ندارد
فرمانده نیروی هوایی ارتش باتاکید بر اینکه برای انجام ماموریت در هر سطح و نقطه‌ای که فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) مقرر فرمایند، آمادگی داریم، گفت: ارزیابی نظریه‌پردازان بزرگ سیاسی این است که دنیا باید ایران را به عنوان قدرتی نوظهور با تفکر مقاومت بپذیرد.

خبرگزاری میزان- به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش صبح امروز (سوم خردادماه) در مراسم صبحگاه این نیرو ضمن تبریک سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر با بیان اینکه مناسبت‌هایی همچون سوم خردادماه را باید قدر بدانیم چرا که آزادسازی خرمشهر، سند مقاومت و ایستادگی ماست گفت: خرمشهر اگرچه یک نام عزیز و بزرگ است، اما یک کلیدواژه معنادار نیز هست. یعنی مادامی که مصمم به ایستادگی و استقلال هستیم خرمشهر‌هایی در پیش داریم که باید فتح کنیم.

امیر سرتیپ واحدی با بیان اینکه راهبرد عبور از خاکریز‌های دشمن، نیازمند حماسه آفرینی، رشادت و پایداری، بصیرت و بازخوانی درس‌ها و عبرت‌های تاریخی از غفلت هاست، تصریح کرد: غفلت راهبردی در آغاز تهاجم رژیم بعثی، منجر به از دست رفتن خرمشهر و مناطق دیگری از کشور عزیزمان و تحمیل یکی از طولانی‌ترین جنگ‌های قرن به ملت ایران شد.

وی ادامه داد: در جنگ ترکیبی و پیچیده امروز نیز غفلت راهبردی ممکن است موجب از دست رفتن خرمشهر‌هایی شود که فتح دوباره آن‌ها و آزادسازی آن‌ها بهای بسیار سنگین‌تری خواهد داشت. در جریان جنگ سخت در عملیات بیت المقدس، بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر از خاک میهن عزیزمان از لوث وجود دشمن آزاد شد، عملیاتی که ما را به مرز‌های بین المللی رساند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به تغییر ماهیت تهدیدات در دوران کنونی تاکید کرد: در جهان امروز که تهدیدات شکل متفاوتی به خود گرفته، تنها مرز‌های قراردادی جغرافیای مورد هجوم نیستند. بلکه مرز‌های عقیدتی و مکتبی، بنیان‌های فکری، اقتصاد و معیشت مردم، شعار‌های اصیل انقلاب و مهم‌تر از همه بنیان خانواده مورد تهاجم جدی دشمن قرار گرفته و دشمن درصدد استفاده از غفلت‌های راهبردی با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود است.

وی افزود: طراحی و تمرین بازی جنگ در حوزه‌های سخت و نرم و ترکیبی، عدم توقف در مسیر خودکفایی و تولید امنیت بومی، استمرار حرکت بر لبه دانش، بهره‌گیری از دانش‌های نوظهور، اهتمام به تربیت نسل آینده نیرو همگام با تحول در آموزش‌ها، همتاپروری و حضور جدی در خط مقدم جهاد تبیین به عنوان اولین نیروی نظامی تجهیزات‌محور تحریم شده پس از انقلاب است که می‌تواند دست پر جمهوری اسلامی ایران در خیزش علمی و تجهیزات با وجود تحریم‍های سخت را به جوانان ارائه داده و امیدآفرین باشد، محور‌های عملیاتی ما در عملیات‌های بیت المقدس پیش روی ماست.

امیر واحدی عنوان کرد: دشمن، نقاط امیدآفرین ما را نشانه رفته است؛ بنابراین ما مکلفیم پا به پای رشد و روزآمدی تجهیزاتی و توان در جنگ ترکیبی نیز حضور فعال و اثربخش داشته باشیم. چراکه دشمن از شکست در زمین اغتشاشات و دست رد ملت بزرگ ایران به امان نامه‌های جبهه استکبار جهانی عصبانی است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به اقتدار ایران اسلامی در منطقه و جهان تصریح کرد: ارزیابی نظریه‌پردازان بزرگ سیاسی این است که دنیا ناگزیرند ایران را به عنوان قدرتی نوظهور با تفکر مقاومت بپذیرد.

امیر واحدی ضمن با اشاره به نقش نیروی هوایی ارتش در آزادسازی خرمشهر بیان کرد: نیروی هوایی ارتش همانند زمان پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، در جنگ تحمیلی هم خط‍ شکنی خود را تنها دو ساعت پس از حمله دشمن نشان داد. در عملیات بیت‍المقدس هم خلبان رشید نیروی هوایی ارتش زنده یاد اسکندری به خط دشمن زد و با انهدام پل محوری و حیاتی بر روی اروند، دشمن را زمین‌گیر کرد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش، قدرت این نیرو در حوزه ساخت، تجهیز و تعمیر انواع پرنده‌ها توسط جهاد خودکفایی را یکی از اقدامات مهم نهاجا برای کارآمد نگه‌داشتن ناوگان خود دانست و ادامه داد: ما در جریان انقلاب، جنگ تحمیلی و پس از آن، تا امروز ثابت کردیم از تهدید و مواجهه با داشتن هراسی نداریم و پس از این نیز با یاری خداوند برای انجام ماموریت در هر سطح و نقطه‌ای که فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) مقرر فرمایند، آمادگی داریم.

در پایان، امیر واحدی از مقام شهید محمدتقی محمدزاده، آزاده سیدحسین سیدموسوی و جانباز سرافراز عیسی کفایت‌مند که در عملیات آزادسازی خرمشهر حضور داشتند، تجلیل کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *