رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی: از خون سربازان کشورمان در حادثه سراوان نخواهیم گذشت

14:34 - 06 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۳۰۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی: از خون سربازان کشورمان در حادثه سراوان نخواهیم گذشت
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه ما از خون سربازان خودمان در حادثه سراوان نخواهیم گذشت و امران و عاملین آن را قطعا به جزای اعمالشان خواهیم رساند گفت: قطعا امران را مهمتر از عاملان می‌دانیم چرا که قصد بر هم زدن اوضاع منطقه را دارند.

خبرگزاری میزان - بامداد ۳۱ اردیبهشت سال جاری در پی حمله گروهک جیش الظلم به پاسگاه مرزی مک سوخته شهرستان سراوان ۵ نفر از نیرو‌های هنگ مرزی این شهرستان شهید و تعدادی نیز مجروح شدند.

در این درگیری گروهبان یکم غنی باتدبیر، گروهان یکم حسن بادامکی، وظیفه محمد جمالزاده، وظیفه یونس سیفی نژاد و وظیفه ناصر حمیدی دژ به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور ضمن محکوم کردن این حادثه و ابراز همدری و عرض تسلیت به ملت شریف ایران و خانواده شهدا، دستورات لازم را در خصوص شناسایی و برخورد قاطعانه با جنایتکاران این حادثه صادر کرد.

همچنین دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان گفته بود: دستورات قضایی لازم جهت دستگیری عوامل این حادثه صادر شده است.

وحید جلال‌زاده در گفت‌وگو با میزان، ضمن اشاره به شهادت ۵ نفر از نیرو‌های هنگ مرزی این شهرستان گفت: جمهوری اسلامی ایران با تمامی کشور‌های همسایه روابط حسنه دارد و اجازه نخواهیم داد مرز‌های صلح و دوستی ما با کشور‌های همسایه توسط گروهی اشرار و معاند که قطعا از سوی کشور‌های فرامنطقه‌ای برای برهم زدن اوضاع منطقه هدایت می‌شوند دچار خدشه شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه با کشور دوست و برادر پاکستان روابط امنیتی دارد و در تبادل اخبار و همکاری بوده و هستیم.

وی افزود: در ماجرای شهادت ۵ تن از سربازان سراوانی وزارت خارجه پاکستان بیانیه خوبی صادر کرد. وزارت کشور و وزارت خارجه کشورمان مسئول پیگیری این موضوع هستند.

جلال‌زاده اظهار کرد: ما از خون سربازان خودمان در حادثه سراوان نخواهیم گذشت و امران و عاملین آن را قطعا به جزای اعمالشان خواهیم رساند. جمهوری اسلامی نشان داده دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد قطعا امران را مهمتر از عاملان می‌دانیم چرا که قصد بر هم زدن اوضاع منطقه را دارند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه این حادثه در روابط ما با کشور‌های دوست و همسایه تاثیر نخواهد داشت و بلندمدت به روابط دیپلماسی نگاه می‌کنیم گفت: اخیرا سفری به پاکستان داشتم. همه مقامات این کشور به جمهوری اسلامی ایران نگاه مثبت دارند و به دنبال افزاش روابط با کشورمان هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *