رئیس کل دادگستری تهران: نظارت بر رفتار در گرو اجرای درست و صحیح برنامه‌های فرهنگی است

9:44 - 03 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۲۷۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری تهران: نظارت بر رفتار در گرو اجرای درست و صحیح برنامه‌های فرهنگی است
رئیس کل دادگستری استان تهران در نشست با مدیر امور ایثارگران قوه قضاییه در آستانه سوم خرداد سالروز گرامی داشت فتح خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی، برنامه مدون را لازمه تقویت بخش فرهنگی دانست و تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران حاصل ایثارگری‌ها و جانفشانی‌ها در ادوار مختلف بخصوص در دوره جنگ تحمیلی بوده است.

خبرگزاری میزان_ علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران در نشست امور ایثارگران که با حضور سیدرضا سجودی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری و سید محمود حسینی اصل مدیر امور ایثارگران قوه فضاییه و مسئولین واحد‌های فرهنگی و ایثارگران دادگستری تهران و تعدادی از ایثارگران و فرزندان شهدا که در سالن حوزه ریاست تشکیل شده بود ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) و گرامیداشت دهه کرامت در این نشست اظهار داشت: ماموریت بسیار مهمی در حوزه ایثارگران داریم که از جهات مختلف حائز اهمیت است.

القاصی با یاد آوری دلاورمردی‌ها و ایثار جوانان، مردان و زنان این مرز و بوم در آستانه سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر، به عنوان "روز مقاومت، ایثار و پیروزی" این روز را گرامی داشت و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران حاصل ایثارگری‌ها و جانفشانی‌ها در ادوار مختلف بخصوص در دوره جنگ تحمیلی است.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص پاسداشت و گرامیداشت خون شهدا «که اجر آن کمتر از شهادت نیست» افزود: گرامی داشتن خانواده شهدا از بعد معنوی و مادی اهمیت دارد و از نظر اداری و سازمانی، توجه به این موضوع و ارائه خدمات شایسته به این عزیزان ضرورت دارد.

وی بیان کرد: توجه به فرمایشات ریاست قوه قضاییه پیرامون عزتمندی و پاسداشت ایثارگران برای ما مدیران الزام آور است و همه قوانین دستگاه‌ها و همین طور منویات و سخنانی که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در این موضوع فرموده اند، به عنوان قانون و یک حکم، لازم الاجراست و پیگیری و عمل مناسب، تنها کار کوچکی است در مقابل کار بزرگی که شهدا، ایثارگران و خانواده ایشان، انجام دادند.

القاصی عنوان کرد: فردی که در دوران مهم و ذی قیمت جوانی، خون خود را تقدیم نظام و انقلاب کرده است و از همه هستی برای جلب رضای خدا و حاکمیت دین و برای حفظ استقلال فرهنگی، دینی ومرزی گذشته و عبور کرده است، ارج نهادن به او، بر ما فرض و لازم است.

القاصی شرایط تکریم ایثارگران و وجود فرهنگ توجه به ایثارگری و شهادت را در قوه قضاییه، مهیا دانست و اضافه کرد: خدمت رسانی به ایثارگران جنبه تکلیفی دارد و توجه به فرهنگ ایثارو شهادت جنبه تبلیغی که در هر دو موضوع نگاه تحولی و ارتقا خدمات صورت گرفته وجود دارد و به اعتقاد و تعهدی برمی گردد که به ارزش‌های دینی باید داشت و عمل گرا بود.

وی خاطرنشان کرد: مسائل و مشکلات این قشر که وابسته و دلداده نظامند کم نیست و اگر به طور کامل امکان رفع مشکلات آن‌ها را نداریم، موظف به پیگیری تا حصول نتیجه و رفع یا کاهش مسائل و مشکلات این افراد هستیم.

رئیس کل افزود: بخش‌های فرهنگی در قوه قضاییه و برنامه‌های فرهنگی بر اساس راهبرد‌های سند تحول و تعالی و برنامه‌های عملیاتی، مستلزم تغذیه فکری و معنوی است تا با شدت و قوت بیشتری در این حوزه اجرایی شده و به ظهور برسند.

وی ایثارگران را وابسته به نظام و انقلاب دانست و توصیف کرد: از ظرفیت ایثارگران در بخش‌های مختلف برای پیشبرد اهداف نظام باید بهره‌مند شویم.

رئیس کل دادگستری خواسته‌های قشر ایثارگر را به حق دانست وبه معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان تهران ماموریت داد تا در قوه قضاییه و دادگستری استان تهران ارائه خدمات و فراهم سازی شرایط مناسب برای ایشان را مورد پیگیری قرار دهد.

 سیدرضا سجودی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری تهران در این نشست اظهار داشت: از سال گذشته بدنبال رفع موضوعات مطرح شده از جمله دغدغه مندی خانواده ایثارگران و شهدا بودیم و برای این عزیزان کارت ایثار صادر شد.

سجودی گفت: فعالیت‌هایی در زمینه‌های ارائه خدمات مناسب و اجتماعی و ارتقاء خدمت رسانی به ایثار گران در حال پیگیری می‌باشد که با دستور رییس کل محترم و با توجه به برنامه‌های عملیاتی تدوین شده برای اجرایی شدن آن تلاش خواهد شد.

سیدرضا سجودی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری تهران با ارائه گزارشی در زمینه اقدامات صورت گرفته در موضوع فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: در یکی از اقدامات هماهنگ اسامی و عناوین تمامی ساختمان‌های دادگستری استان تهران را با نام شهدا مزین شده است و به تناسب از تصاویر و وصیت نامه این شهیدان در المان‌های داخلی استفاده گردیده است.

سید محمود حسینی اصل مدیر امور ایثارگران قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه ۳۰۰ شهید والا مقام تقدیم انقلاب اسلامی نموده است و در میان قضات و کارکنان دستگاه قضایی نیز تعداد قابل توجهی از ایثارگران و خانواده معزز شهدا و جانبازان در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

حسینی اصل گفت: با شناسایی نیاز‌های جامعه مخاطب در دستگاه قضایی و تعامل با دستگاه‌های ذی ربط و بهره مندی از منویات ریاست محترم قوه قضاییه و تدابیر معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه برای رفاهیات خانواده معزز شهدا و ایثارگران اقداماتی صورت گرفته است.

وی گفت: امید داریم با پیگیری‌ها و مذاکراتی که صورت گرفته است شاهد ارتقاء هر په بیشتر در حوزه‌های خدمت رسانی به ایثارگران و خانواده معزز شهدا بر اساس وظایف سازمانی باشیم. 

انتهای پیام 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *