گفت‌وگو|

خانبانان: سرباز کشورم و تیم ملی هستم/ آیا پاداش ۵۰ دلاری در شأن نایب قهرمان آسیاست؟

8:45 - 03 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۲۴۶
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
خانبانان: سرباز کشورم و تیم ملی هستم/ آیا پاداش ۵۰ دلاری در شأن نایب قهرمان آسیاست؟
کاپیتان تیم ملی واترپلو گفت: لطمه‌ای که این حواشی به تیم ملی پیش از بازی‌های آسیایی می‌زند، کم نیست، اما بانی این اتفاقات خود رضوانی است.

حامد ملک‌خانبانان در گفت‌وگو با میزان، درباره تصمیم اخیر او و برخی از ملی‌پوشان واترپلو برای عدم حضور در اردو‌های پیش از بازی‌های آسیایی، اظهار داشت: در حال حاضر علاقه زیادی به مصاحبه و صحبت در مورد اتفاقات اخیر ندارم و دوست دارم فقط خیلی کوتاه در مورد برخی مسائل توضیحاتی بدهم. فکر کنم همه می‌دانستند که چیریچ بعد از مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند دیگر به ایران نخواهد آمد و شاید کسی هم از این موضوع اطلاعی نداشته باشد، اما رضوانی به عنوان رییس فدراسیون به خوبی از این مسئله آگاه بود.

وی افزود: اگر رییس فدراسیون تمایلی به جذب سرمربی خارجی در سطح چیریچ برای تیم ملی واترپلو داشت، پس از همان مسابقات تایلند و حتی در کوران مسابقات لیگ با یک مربی خارجی به توافق می‌رسیدند که آن مربی هم بتواند بازیکنان را در جریان بازی‌های لیگ رصد کند. ما به عنوان بازیکنان باسابقه تیم شاید در مصاحبه‌های اخیرمان در چند ماه اخیر از امیدواری به بازگشت چیریچ صحبت می‌کردیم، اما ته دل‌مان می‌دانستیم که بازگشت او کاملا منتفی است.

*هیچ جلسه دیگری بین بازیکنان و فدراسیون نخواهد بود

وی با اظهار بی‌اطلاعی از جلسه‌ای که قرار است بین بازیکنان و مسئولان فدراسیون شنا برگزار شود، تصریح کرد: همین چند وقت پیش با رییس فدراسیون شنا جلسه داشتیم که در آن جلسه هم به توافق نرسیدیم و تصمیم گرفتند که با همین کادر جدید ادامه دهند و احتمالا تیم جوان‌تری به هانگژو اعزام کنند یا شاید هم تصمیمات دیگری بگیرند. 

کاپیتان تیم ملی واترپلو تصریح کرد: هیچ جلسه دیگری هم قرار نیست داشته باشیم، چون در همان جلسه قبلی همه حرف‌های‌مان را زدیم و صحبت دیگری نمانده است. رضوانی هم در آن جلسه به صراحت اعلام کرد که هر کسی نباشد، خط خواهد خورد.

*ترجیح دادم در تیم ملی واترپلو نباشم

ملک‌خانبانان در مورد آینده حضورش در تیم ملی واترپلو، گفت: خودم جدا از مسائل و حواشی اخیر پیش آمده در تیم ملی، یک سری مشکلات شخصی دارم و به همین خاطر ترجیح داده‌ام که در تیم ملی نباشم و در مسابقات پیش‌رو کنار تیم ملی نخواهم بود. امیدارم که بازیکنان حاضر در اردو بهترین نتایج را بگیرند و موفق باشند. در حال حاضر ۴ ماه تا بازی‌های آسیایی زمان داریم و حتی روند انتخاب مربی خارجی حداقل ۲ ماه زمان می‌برد که به این ترتیب کلا ۲ ماه برای تمرین و آماده سازی باقی می‌ماند، پس نباید خودمان را گول بزنیم، زیرا در این ۲ ماه می‌توانیم انتظار چه تاثیرگذاری از یک مربی در مقابل تیم‌های آماده آسیا داشته باشیم. 

وی افزود: این در حالیست که غیر از ژاپن که سطحی بسیار بالا دارد، تیم قزاقستان هم قرار است دو صربستانی به تیم خود اضافه کند و چین هم بیش از یک سال است که در اردو‌های منظم حضور دارد و از شرایط میزبانی هم بهره می‌برد. در مورد سرمربی جدید تیم ملی نظری ندارم چرا که در جلسه اخیر با رضوانی حرف‌ها و نظرات‌مان را گفتیم. قطعا لطمه‌ای که این اتفاقات و حواشی به تیم ملی واترپلو در آستانه بازی‌های آسیایی می‌زند، کم نیست، اما بانی این اتفاقات آقای رضوانی است. او با اینکه از خیلی مسائل مطلع بود، اما در نهایت این تصمیم را درباره کادرفنی تیم ملی گرفت و ما هم کاملا به نظر و انتخابش احترام می‌گذاریم. 

*رضوانی به یکی از قول‌هایش هم عمل نکرده

این ملی‌پوش باتجربه در واکنش به انتشار اخباری در مورد تحریم تیم ملی، اظهار کرد: ما تیم ملی را تحریم نکردیم و هر کدام از بازیکنان یک سری مشکلات شخصی از جمله تاهل و مسائل مالی دارند و در کل بازیکنان از عدم تعهد فدراسیون شنا به به قول‌هایی که قبلا داده بود، خیلی ناراحت هستند. پس از بازی‌های آسیایی قبلی قول‌های زیادی از رضوانی گرفتیم که حتی یک مورد هم عملی نشد. بعد از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ که موفق به کسب مدالی ارزشمند پس از ۴۴ سال شده بودیم، یک جشن ساده هم برای‌مان نگرفتند و این‌ها بخشی از گله‌هایی است که داریم. 

کاپیتان تیم ملی واترپلو با ابراز ناراحتی از میزان توجه و پاداش‌های درنظر گرفته شده برای ملی‌پوشان، گفت: ماه گذشته نایب قهرمان آسیا شدیم و در عین ناباوری ۵۰ دلار از طرف فدراسیون به بازیکنان به عنوان پاداش داده شد که حتی روی‌مان نمی‌شود به کسی راجع به این پاداش چیزی بگوییم. موضوع اصلاً پول و پاداش نیست، اما آیا شأن بازیکن تیم ملی که نایب قهرمان آسیا شده، پاداش ۵۰ دلاری است؟ 

ملک‌خانبانان در پایان خاطرنشان کرد: سرباز تیم ملی هستم و از صمیم قلب امیدوارم بازیکنان اکثرا جوان حاضر در اردو در بازی‌های آسیایی و مسابقات پیش رو بهترین نتایج را بگیرند، اما موضوع مشخص این است که ما چند نفر در اردوی تیم ملی شرکت نخواهیم کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *