ثبت نام اربعین بعد از عملیات حج آغاز خواهد شد/ صدور روادید الکترونیکی حجاج آغاز شده است

15:40 - 02 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۱۹۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
ثبت نام اربعین بعد از عملیات حج آغاز خواهد شد/ صدور روادید الکترونیکی حجاج آغاز شده است
درنشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد که روند صدور روادید الکترونیکی حجاج آغاز شده و تاکنون چند هزار ویزا اخذ شده است.

خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با ارائه گزارشی در خصوص اقدامات اجرایی صورت گرفته در ارتباط با حج ۱۴۰۲ افزود: فرآیند درخواست ویزا برای زائران بر اساس اولویت‌های پروازی صورت می‌گیرد و این روند در چند روز آینده سرعت بیشتری خواهد گرفت.

رضایی با بیان اینکه شرکت هواپیمایی ایران ایر بر اساس جدول پروازی برای ارائه خدمات جهت انتقال زائران آمادگی دارد، اظهار داشت: شرکت سعودی ارائه دهنده خدمات درمشاعر نیز اقدامات لازم را برای آماده سازی چادر‌های مشاعر پیش بینی کرده و روند خوبی دارد.

در این جلسه، سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به اعزام و استقرار نخستین گروه‌های نیرو‌های خدمات دهنده به زائران در عربستان، از روند انتقال ارز مورد نیاز حج پیش رو و تامین هتل‌ها برای اسکان زائران در مدینه و مکه گزارش داد.

این جلسه با گزارش سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت درباره اعزام یک گروه از کادر پزشکی به عربستان و انتقال دارو‌های خریداری شده برای حج امسال ادامه یافت.

وی تصریح کرد: با تدابیر پیش بینی شده، با ورود اولین کاروان‌های زائران به مدینه منوره آماده ارائه خدمات پزشکی خواهیم بود.

در این جلسه همچنین حمیدرضا محمدی، سرپرست معاونت امورعتبات عالیات اعلام کرد که در اردیبهشت ماه ۵۶ هزار نفر به زیارت اماکن زیارتی عراق مشرف شدند و در امتداد دوره اردیبهشت نیز حدود ۱۷ هزار نفر برای اعزام در خرداد ماه ثبت نام کرده اند.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز از دست اندرکاران حوزه عتبات خواست که موضوع ثبت نام و اعزام زائران اربعین را با مدنظر قراردادن آسیب شناسی مراسم سال گذشته با جدیت هرچه بیشتردنبال کنند و توجه داشته باشند که ثبت نام و دیگراقدامات و کار‌هایی که باید تحت نظارت مجموعه حج و زیارت صورت گیرد به خوبی اجرا شود.

رئیس سازمان حج و زیارت نیز با بیان اینکه طبق پیش بینی اولیه ثبت نام اربعین بعد از عملیات حج آغاز خواهد شد، افزود: جلسات کارشناسی در سازمان حج و زیارت و ستاد مرکزی اربعین در خصوص این مراسم عظیم درحال برگزاری است و دستورالعمل‌های ثبت نام درحال نهایی شدن است. همچنین در بخش نرم افزار نیز درخواست‌هایی ارائه شده که در تلاش هستیم تا اربعین آماده بهره برداری شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *