تبدیل تیپ ۵۵ هوابرد به یک تیپ چندمنظوره

14:30 - 02 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۱۷۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
تبدیل تیپ ۵۵ هوابرد به یک تیپ چندمنظوره
امیر سرتیپ نعمتی با بیان اینکه تیپ ۵۵ هوابرد در استان فارس در ۵ سال اخیر به یک تیپ چندمنظوره تبدیل شده است، گفت: در این راستا توانسته‌ایم مهارت کارکنان را تبدیل به مهارت چندمنظوره کنیم که بتواند از راه هوا بر سر دشمن فرود بیاید.

خبرگزاری میزان- به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز (سه شنبه) در آیین الحاق و واگذاری تجهیزات و تسلیحات نوین و بازآمادشده به تیپ ۵۵ هوابرد و پشتیبانی منطقه ۲ نیروی زمینی ارتش، ضمن گرامیداشت سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر و دهه کرامت، با اشاره به تاریخ هجمه دشمنان به خاک خرمشهر، گفت: سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر از چنگال دشمنی است که استکبار شرق و غرب از آن‌ها حمایت می‌کردند و به‌لطف خدا رزمندگان اسلام با جانفشانی در خلق حماسه آزادسازی خرمشهر پیروز شدند.

امیر سرتیپ نعمتی تأکید کرد: هشت سال دفاع مقدس و خلق‌کنندگان حماسه سوم خرداد درس آزادگی را به همه آموختند و پیشنهاد می‌کنم که جوان‌ها، این مهم‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین نقطه جنگ تحمیلی را مطالعه کنند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه حفظ حدود و ثغور و تمامیت اراضی جمهوری اسلامی ایران به‌عهده ارتش است، گفت: به‌برکت حضور رهبر انقلاب اسلامی و نیرو‌های مسلح ولایی مفتخر هستیم که در زمان حاضر در نیروی زمینی به این توانایی رسیده‌ایم که تمام مأموریت‌ها را انجام داده و تجهیزات هوشمند نقطه‌زن را به دشمن تحمیل کنیم.

وی با بیان اینکه اینکه به‌لطف خداوند در سال ۱۴۰۱ دوبار مورد تقدیر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) قرار گرفتیم، اظهار داشت: تیپ ۵۵ هوابرد و تیپ ۳۷ زرهی در استان فارس از یگان‌های عملیاتی ارتش در کشور محسوب می‌شوند و پایه مراکز آموزشی و فرهنگی نیروی زمینی در شیراز است.

وی افزود: باتوجه به رصد تهدیدات و نیاز‌های آینده، در حال عبور از نیروی زمینی سنتی به‌سمت نیروی زمینی پیشرفته هستیم تا بتواند رزم زمینی را به هر دشمنی تحمیل کند و راه زیادی از این مسیر را طی کردیم.

امیر سرتیپ نعمتی بیان کرد: با توکل به خدا و پیروی از فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) و به‌همت غیورمردان نیروی زمینی ارتش به یک ساختار متحرک هجومی و چالاک تبدیل شده‌ایم و در زمان حاضر دارای تیپ‌های تخصصی از جمله مکانیزه‌ها و زرهی‌ها، توپخانه موشکی، پهپادها، یگان‌های جنگال، مهندسی رزمی، تیپ‌های واکنش سریع، تیپ‌های متحرک هجومی، هوانیروز به‍روز شده در داخل نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران هستیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با ابراز اینکه تیپ ۵۵ هوابرد در استان فارس در ۵ سال اخیر به یک تیپ چندمنظوره تبدیل شده است و در این راستا توانسته‌ایم مهارت کارکنان را تبدیل به مهارت چندمنظوره کنیم که بتواند از راه هوا بر سر دشمن فرود بیاید، ادامه داد: در مسابقات نظامی کشور‌های دنیا نیز این تیپ با مهارت جدید شرکت و رتبه سوم مسابقات نظامی را کسب کرده است.

امیر سرتیپ نعمتی با تاکید بر اینکه تجهیزات الحاق شده از جمله تجهیزات جنگالی به‍روز شده است که قابلیت‌های هوشمندی، دورزن و شبکه‌محور بودن را دارند، اظهار داشت: نفربر‌هایی حامل موشک‌انداز هوشمند نقطه‌زن هستند و حدود ۷ برابر بُرد این موشک‌هاست که به آن اضافه شده است پس ما از رویکرد تدافعی به رویکرد تدافعی تهاجمی تبدیل شدیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: ما به وضعیت موجود بسنده نخواهیم کرد چراکه باید به‌سمت جلو و در لبه فناوری حرکت کنیم، در چند سال گذشته، ۵ کارخانه در نیروی زمینی تأسیس شده و این کارخانه‌ها با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در حوزه‌های مختلف از جمله ساخت پهپاد، موشک، مهمات، سلاح، خودرو و نیازمندی‌های داخلی مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *