رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

امیرعبداللهیان: سیاست خارجی متوازن و دیپلماسی فعال اقتصادی اولویت‌های دستگاه دیپلماسی هستند

11:35 - 02 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۱۰۸
امیرعبداللهیان: سیاست خارجی متوازن و دیپلماسی فعال اقتصادی اولویت‌های دستگاه دیپلماسی هستند
وزیر امور خارجه کشورمان گفت که توسعه همکاری با همسایگان در چارچوب تاکیدات مقام معظم رهبری بیش از گذشته تقویت می‌شود.

خبرگزاری میزان – حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در گفت‌وگوبا رسانه KHAMENEI.IR به تحلیل بیانات رهبر انقلاب در حوزه سیاست خارجی پرداخت.

امیرعبداللهیان گفت: ما وقتی از تعامل حرف می‌زنیم، منظورمان تعامل با همه بخش‌های جهان است، اما در سیاست خارجی متوازن، اولویت همسایگان و نگاه به آسیا با در نظر گرفتن دیپلماسی فعال اقتصادی و توجه ویژه به ایرانیان خارج از کشور مد نظر ماست.

وی اظهار کرد: در حوزه سیاست خارجی ارتباط با همسایگان اولویت جدی ماست و مقام معظم رهبری به خوبی به آن اشاره کردند و البته سیاست خارجی دولت در توسعه همکاری‌ها با همسایگان را مورد توجه و تاکید قرار دادند.

وزیر امور خارجه در بخشی دیگر تاکید کرد: ما در این بخش کار‌های زیادی را از گذشته شروع کردیم و در چارچوب تاکیدات معظم له این رویکرد را بیش از گذشته تقویت می‌کنیم؛ نگاه به کشور‌های اسلامی و هم جهت در دستور کار سیاست خارجی بوده که با توجه به تاکید ویژه ایشان بر کشور‌های هم جهت و کشور‌های اسلامی، مراکز اندیشکده‌ای و مدیران دستگاه دیپلماسی و سفرای ما در کشور‌های مذکور با جدیت تمام این رهنمود‌ها و خطوط ترسیم شده و ابلاغی را پیگیری خواهند کرد.

وی در پایان گفت: ما معتقدیم به موازات کار با همه بخش‌های جهان نگاه دارای اولویت به کشور‌های اسلامی و هم جهت، سیاست ما را که اولویت همسایگی بود، در حوزه خارجی با گستردگی بیشتری همراه می‌کند و تمرکز و برنامه ریزی دقیق‌تر برای کار با کشور‌های هم جهت و اسلامی به موازات توسعه کار با همسایگان را به شکل ویژه‌تر دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *