رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی: تخریب تصرفات در منابع طبیعی از اولویت‌های مهم دستگاه قضا است

8:43 - 02 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۰۴۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی: تخریب تصرفات در منابع طبیعی از اولویت‌های مهم دستگاه قضا است
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: تخریب تصرفاتی که در حریم و بستر رودخانه انجام شده، از موضوعات مهم دستگاه قضا است که به خصوص در مناطق گردشگری اهمیت بیشتری دارد.

خبرگزاری میزان-حجت‌الاسلام والمسلمین علی موحدی‌راد، در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان که در سالن جلسات دادگستری برگزار شد اظهار کرد: از این پس انشعابات آب، برق و گاز تصرفاتی که در حریم و بستر رودخانه‌ها انجام شده، قطع می‌شود و نسبت به رفع تصرف اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به موضوع تصرف اراضی بنیاد مسکن در روستا‌ها گفت: در چند روز گذشته با همکاری فرمانداری‌ها و بنیاد مسکن رفع تصرف در چند روستای استان انجام شد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی ادامه داد: سنددار کردن اراضی کشاورزی از اهمیت زیادی برخوردار است لذا از کشاورزان درخواست کرده‌ایم که هرچه سریعتر اقدام کنند تا در زمینه مسایل حقوقی و مالی دچار مشکل نشوند.

حجت الاسلام و المسلمین موحدی‌راد گفت: رفع تصرف اراضی ملی و دولتی مورد تاکید بوده و دستگاه‌های متولی باید با جدیت بیشتری ورود پیدا کنند تا شاهد تعدی به اموال عمومی نباشیم.
وی بیان کرد: اختلافات زیادی در پرونده‌های قضایی ناشی از این موضوع وجود دارد لذا با همراهی ادارات جهاد کشاورزی و ثبت اسناد و املاک زمینه سند دار کردن اراضی کشاورزی فراهم شده است.

رئیس کل دادگستری خراسانی جنوبی گفت: براساس قانون حدنگار (کاداستر) دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند برای اراضی متعلق به دولت در اختیار آن دستگاه، مراجعه و سند تک برگ اخذ کنند، اما برخی دستگاه‌ها سهل‌انگاری کرده‌اند که تکلیف شده در مدت یک ماه این کار انجام شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *