وزیر نیرو خبر داد: کاهش ۴ درصدی مصرف برق در اولین روز طرح پاداش صرفه جویی

21:58 - 01 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۰۳۴
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
وزیر نیرو خبر داد: کاهش ۴ درصدی مصرف برق در اولین روز طرح پاداش صرفه جویی
وزیر نیرو از کاهش ۴ درصدی مصرف برق در اولین روز طرح پاداش صرفه جویی خبر داد و گفت: امروز ۷۹۸ مگاوات صرفه جویی در مصرف برق داشتیم.

خبرگزاری میزان_ علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در ارتباط با بخش خبر ۲۱ در رابطه با میزان مصرف برق همزمان با اجرای طرح پاداش صرفه جویی برق از امروز، گفت: از صبحگاه امروز ۱ خرداد طرح سراسری پاداش صرفه جویی را شروع کردیم که طبق اعدادی که در دیسپاچینگ ملی ثبت شده است شاهد ۷۹۸ مگاوات صرفه جویی در مصرف برق بودیم که نشانده کاهش ۴ درصدی مصرف برق در بخش خانگی است.

وی ادامه داد: این عدد نشانده استقبال مردم از طرح پاداش صرفه جویی است و امیدواریم که این همکاری و مشارکت ادامه داشته باشد.

وزیر نیرو اظهار داشت: تاکنون ۴۰ درصد بار تابستان را گرفته ایم و هرقدر که هوا گرم‌تر شود، ظرفیت برای صرفه جویی و کاهش مصرف بیشتر می‌شود لذا از مردم خواهش می‌کنم که از این فرصت استفاده کنند تا علاوه بر تامین برق پایدار برای همه بخش‌ها (خانگی و تولیدی و صنعتی کشور)، از مزایای این طرح استفاده کنند.

محرابیان افزود: پیش بینی ما این است که در طرح پاداش کاهش مصرف، مشترکان کم مصرف چند هزار میلیارد تومان پاداش دریافت کنند. امیدواریم که با تداوم استقبال مردم شاهد کاهش چشمگیر مصارف مازاد باشیم و بدون اینکه به رفاه مردم آسیبی برسد شاهد تامین برق برای همه بخش‌ها به ویژه بخش خانگی در سراسر کشورمان باشیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: وزیر نیرو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *