تمهیدات وزیر بهداشت ایران و رییس حشدالشعبی عراق برای تأمین سلامت زائران اربعین

14:17 - 01 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۹۷۱
تمهیدات وزیر بهداشت ایران و رییس حشدالشعبی عراق برای تأمین سلامت زائران اربعین
وزیر بهداشت ایران در دیدار با رییس حشدالشعبی درباره تمهیدات و آمادگی‌های بهداشتی سازمان یافته برای راهپیمایی عظیم اربعین و تبادل استاد و دانشجو گفتگو کرد.

خبرگزاری میزان- به گزارش وبدا، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان صبح امروز در دیدار با فاتح الفیاض، رییس سازمان حشد الشعبی عراق، گفت: استقرار واحد‌های بهداشتی درمانی سیار و ایجاد تونل‌های عایق سرما با هدف جلوگیری از گرمازدگی زائران اربعین، تدبیری ضروری است که اجرای آن در مراسم جهانی اربعین امسال می‌تواند به آسایش و رفاه زوار کمک کند.

وی افزود: ایران آمادگی تبادل استاد و دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی را با عراق دارد و می‌تواند تجارب و دستاورد‌های خود را در حوزه فناوری‌های پزشکی با متخصصان عراق به اشتراک بگذارد.

وی با اشاره به تأسیس دانشگاه «سبطین» با هزینه دولت عراق و پشتیبانی علمی و آموزشی ایران از این دانشگاه افزود: این همکاری‌ها با کمک نیرو‌های مردمی به ویژه حشد الشعبی عراق تسریع و گسترش می‌یابد.

ارائه خدمات به زوار اربعین نیازمند پیش‌بینی از ماه‌ها قبل است

 فاتح الفیاض، رییس سازمان حشد الشعبی عراق نیز در این دیدار گفت: در راهپیمایی اربعین به دو نوع خدمت نیاز است؛ خدمت در حوزه حفظ امنیت و خدمت در حوزه تأمین سلامت زائران.

وی افزود: ارائه خدمات سلامت به جمعیت انبوه زوار در واحد‌های سیار کاری دشوار و نیازمند پیش بینی از ماه‌ها قبل است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *