۷ نفر از متعرضین به مأموران فراجا در میناب دستگیر شدند

12:06 - 01 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۹۲۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۷ نفر از متعرضین به مأموران فراجا در میناب دستگیر شدند
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری ۷ نفر از متمردین و متعرضین به مأموران فراجا در شهرستان میناب خبر داد.

خبرگزاری میزان_ مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان اعلام کرد: با هماهنگی مقام قضایی، پس از بررسی‌های دقیق اطلاعاتی، ۷ نفر از عوامل اصلی تعرض به مأموران فراجا در شهرستان میناب شناسایی و دستگیر شدند.

وی در ادامه با اشاره به سواستفاده رسانه‌های معاند از تصاویر منتشر شده در فضای مجازی در خصوص درگیری این افراد با مأموران فراجا حین اجرای حکم قضایی، اظهار داشت: پرونده اختلاف ملکی بین افراد مذکور با یکی از همسایه هایشان در شعبه دادگاه حقوقی میناب مطرح شده بود که پس رسیدگی قضایی و با وجود تلاش برای صلح و سازش بین طرفین در نهایت با عدم موافقت آن‌ها برای پایان دادن به اختلافاتشان، منجر به محکومیت یکی از طرفین دعوا به علت تصرف غیرقانونی زمین‌های همسایه شان شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در ادامه افزود: روز گذشته به دستور قاضی شعبه اجرای احکام، حکم خلع ید و قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز مربوط به این پرونده در روستای گوچگ میناب با حضور نماینده دادستان، خواهان پرونده و مأموران فراجا در حال اجرا بوده است که با امتناع، اعتراض و تمرد متصرفین غیرقانونی روبه رو شده و در پی این ماجرا این افراد ضمن زد و خورد با مأموران اقدام به تهیه فیلم و ارسال به شبکه‌های ماهواره‌ای معاند نموده اند.

قهرمانی یادآور شد: در نهایت با مقاومت مأموران فراجا، قانون شکنان و متعرضین اقدام به فرار از محل درگیری نموده اند که در نهایت ۷ نفر از آن‌ها شناسایی و دستگیر شدند.

 وی همچنین تصریح کرد: متهمان دستگیر شده در بازجویی‌های فنی و تخصصی، به تمرد و زد و خورد با مأموران در حین انجام وظیفه و تهیه فیلم و ارسال به شبکه‌های معاند برای کارشکنی در اجرای حکم قضایی اعتراف نموده اند.

قهرمانی خاطرنشان کرد: تحقیقات از متهمان برای شناسایی و دستگیری دیگر همدستانشان ادامه دارد که نتیجه آن متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با اشاره به دستورات اخیر ریاست قوه قضاییه مبنی بر لزوم حمایت از ضابطین و برخورد با متعرضین به آن‌ها تأکید کرد: هرگز در اجرای احکام قضایی به حواشی ایجاد شده از سوی مجرمین و قانون شکنان توجه‌ای نخواهیم داشت و افرادی که در مقابل ضابطین دادگستری تمرد کنند یا به اماکن و خودرو‌های آن‌ها خسارت بزنند، با برخورد قاطع و بدون اغماض مواجه خواهند شد. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *