کلاف سر در گُم انتخابات هیئت فوتبال استان تهران با دور زدن قانون

13:38 - 02 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۷۲۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
کلاف سر در گُم انتخابات هیئت فوتبال استان تهران با دور زدن قانون
به نظر می‌رسد تعدادی از کاندیداهای انتخابات هیئت فوتبال استان تهران به دنبال دور زدن قانون برای فراهم کردن شرایط حضور خود در این انتخابات هستند.

خبرگزاری میزان - بعد از استعفای حبیب‌الله شیرازی از ریاست هیات فوتبال استان تهران احمدرضا براتی، از سوی رئیس فدراسیون فوتبال به عنوان سرپرست هیئت به منظور برگزاری انتخابات منصوب شد تا این روند را زیر نظر بگیرد.

چند روز بعد با درج آگهی برگزاری مجمع، ثبت نام از داوطلبین آغاز شد و در کمال تعجب شاهد استقبال خیل عظیمی از ثبت نام افراد نام آشنا و مدیران امتحان پس داده بودیم؛ از بازیکن تا مدیران سابق و فعلی فوتبال ایران. در نهایت هم ۲۳ نفر با تکمیل مدارک خود برای انتخابات هیئت فوتبال استان تهران کاندیدا شدند و حالا در انتظار تایید صلاحیت از مراجع مربوطه هستند.

 

انتخابات هیئت فوتبال استان تهران

البته بحث اولیه بعد از تایید مدارک مدیریتی این نفرات، نداشتن تعارضِ منافع، برای تصدی این پست است که در ظاهر تعداد زیادی از نفرات یاد شده که از قضا از چهره‌های مطرح نیز هستند باید قبل از ثبت نام از مسئولیت‌های قبلی خود کناره‌گیری می‌کردند، موضوعی که مشخص نیست زخ داده باشد یا خیر.

البته تعدادی از این افراد این کار را انجام دادند از جمله سهیل مهدی که با استعفا از پست مشاوره سرپرست هیات فوتبال استان تهران به قانون تمکین کرد تا به منظور رعایت انصاف در رقابت با سایر نامزد‌ها از ایجاد هرگونه شائبه جلوگیری شود.

از دیگر نفرات مطرح که نام وی در این بین دیده می‌شود حسین خبیری، عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس است که از قضا اظهاراتش طی روزهای اخیر بعد از قهرمانی سرخ‌پوشان علیه سرمربی استقلال حاشیه‌ساز شده بود.

خبیری در حالی برای ریاست هیئت فوتبال استان تهران نامزد شده که به نظر می‌رسد همچنان در عضویت هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس است، موضوعی که با مُر صریح قانون در تضاد است و نمی‌تواند صورت خوشی داشته باشد.

از سوی دیگر نام نفراتی مانند صادق درودگر به عنوان عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ و سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ نیز به عنوان دیگر اسامی مطرح به چشم می‌خورد که با توجه به عدم عضویت در باشگاهی ظاهرا مانعی برای حضور در انتخابات نخواهند داشت.

با این حال به نظر می‌رسد ورود مراجه ذیصلاح برای جلوگیری از قانون شکنی و دور زدن قانون امری حیاتی در این زمینه است که می‎تواند در مسیر قانونمنداری امید را در دل جامعه فوتبال تهران زنده کند.

اما در بند ۷ ماده ۲۱ شرایط نامزد‌های انتخاباتی هیأت فوتبال استان آمده است: نامزد‌های پست ریاست، نواب رئیس و نماینده هیأت‌ها در زمان ثبت نام و در طول دوران تصدی برای انتخابات نباید در هیچ یک از باشگاه‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی هیچ‌گونه مسئولیتی اعم از مدیریتی، اداری، اجرایی، فنی یا مشابه آن‌ها را داشته باشند.

اما قانون در این خصوص چه می‌گوید:

گزیده‌ای از ماده ۲۱ – شرایط نامزد‌های تصدی پست‌های مختلف در هیأت رئیسه هیأت فوتبال استان:

۱. تابعیت جمهوری اسلامی ایران
۲. التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران
۳. عدم سوء پیشینه کیفری مؤثر و عدم محرومیت اجتماعی بر اساس تأیید مراجع ذی صلاح
۴. دارا بودن حداقل ۳۵ سال تمام شمسی در هنگام ثبت نام
۵. دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی در هنگام ثبت نام
۶. دارا بودن سابقه مدیریت برابر ضمیمه این اساسنامه
۷. نامزد‌های پست ریاست، نواب رئیس و نماینده هیأت‌ها در زمان ثبت نام و در طول دوران تصدی برای انتخابات نباید در هیچ یک از باشگاه‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی هیچ‌گونه مسئولیتی اعم از مدیریتی، اداری، اجرایی، فنی یا مشابه آن‌ها را داشته باشند. سرپرست هیأت نیز مشمول این قاعده می‌باشد، اما نماینده باشگاه‌ها در هیأت رئیسه از این قاعده مستثنی می‌باشد. (اعضای هیأت رئیسه هیأت‌های فوتبال استان‌ها که تا قبل از تصویب این اساسنامه انتخاب شده‌اند از این بند مستثنی‌ هستند.)
۸. اقامت در استان مربوطه (رؤسای فعلی هیأت‌های فوتبال استان‌ها که تا قبل از تصویب این اساسنامه انتخاب شده‌اند از این بند مستثنی هستند.)

گزیده‌ای از ماده ۲۲- انتخابات اعضا هیأت رئیسه:

۱. نامزد‌های پست ریاست هیأت، نواب رئیس و سایر اعضای هیأت رئیسه باید در هنگام ثبت نام شخصاً حاضر و اقدام به ثبت نام نمایند.
۲. نامزد‌ها می‌بایست فرم تقاضا و همچنین مدارک مستند خود را به دبیرخانه مجمع ارائه نمایند.
۳. ثبت نام از متقاضیان در دبیرخانه مجمع و حداکثر به مدت یک هفته کاری صورت می‌پذیرد.
۴. عضو هیأت رئیسه نباید همزمان عضو رکن قضائی هیأت و یا رکن قضائی فدراسیون باشد.
۵. اعضای مستعفی نمی‌توانند بلافاصله در دوره بعدی انتخابات برای همان سمت نامزد شوند.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *