بازدید شبانه رئیس کل دادگستری استان سمنان از ۱۱ شعبه فعال شهرستان سمنان

11:44 - 31 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۷۲۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
بازدید شبانه رئیس کل دادگستری استان سمنان از ۱۱ شعبه فعال شهرستان سمنان
رئیس کل دادگستری استان سمنان، در ادامه بازدید شبانه از مراجع قضایی استان سمنان شب گذشته به مدت ۲ ساعت از شعب فعال دادسرا، محاکم عمومی و تجدید نظر استان سرکشی و از نزدیک روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی را بررسی کرد.

خبرگزاری میزان_ محمد جعفر عبدالهی رئیس کل دادگستری استان سمنان، در ادامه بازدید شبانه از مراجع قضایی استان سمنان شب گذشته به مدت ۲ ساعت از شعب فعال دادسرا، محاکم عمومی و تجدید نظر استان سرکشی و از نزدیک روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی را بررسی کرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بررسی اتفاقی برخی از پرونده‌های شعب به کارکنان قضایی و اداری گفت: سعی شود در رسیدگی به پرونده‌ها، مبنای عملکرد تحقق مأموریت‌های سال جاری باشد، زیرا سیاست دستگاه قضایی متناظر بر کیفیت مطلوب در ارائه خدمات به مراجعین است. 

وی در ادامه به اهتمام بیشتر در انجام امور با هدف توجه به حقوق مردم تاکید و خاطرنشان کرد: در این دوره بازدید مواردی شامل: تعیین تکلیف قانونی و به موقع پرونده‌های آماده صدور تصمیم نهایی، خودداری از انباشت بی مورد امور اداری و محول کردن آن به زمان دیگر، توجه به زمان صدور قرارن‌هایی و اظهار نظر صحیح و قانونی، توجه به سبق ارجاع پرونده‌ها و بهره برداری از ظرفیت‌های سمپ، استیفای قانونی منافع دولت در پرونده‌ها، تعیین تکلیف قانونی و توأم با سرعت و دقت در پرونده‌های کثیر الشاکی و پرونده‌هایی با موضوعات مهم و همچنین توجه به عملکرد شعبه از جمله نکاتی بود که مشاهده و یادآوری شد. 

عبدالهی در پایان بازدید از شعب علاوه بر تکریم کارکنان قضایی و اداری در ارائه بی وقفه خدمات قضائی، انجام صحیح وظایف قانونی را از بدیهیات تکالیف دستگاه قضایی دانست و اظهار کرد: با کسب عملکرد قبلی از میزان رسیدگی به پرونده‌های قضایی هر شعبه، اهتمام به انجام تکالیف قانونی بیش از پیش مورد انتظار است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *