گفت‌وگو|

تولید سوخت امولسیونی توسط یک شرکت دانش‌بنیان/ سهم بالای قوه قضاییه در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

8:00 - 31 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۶۲۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
تولید سوخت امولسیونی توسط یک شرکت دانش‌بنیان/ سهم بالای قوه قضاییه در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
رئیس هیات‌مدیره یک شرکت دانش‌بنیان در رابطه با نقش قوه قضاییه در پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: قوه قضاییه سهم بالایی در حمایت از این نوع شرکت‌ها دارد و امیدواریم با رهنمود‌های رئیس دستگاه عدلیه نگاه ویژه‌‌تری به این شرکت‌ها صورت پذیرد.

ابوذر سهرابی جهرمی، رئیس هیات‌مدیره یک شرکت دانش‌بنیان، در گفت‌وگو با میزان درخصوص فعالیت این شرکت اظهار کرد: این شرکت در حوزه‌های مواد پیشرفته، نفت و پتروشیمی و نانو فناوری مشغول به فعالیت است. 

وی گفت: این شرکت اخیراً با شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی ۲ تفاهم‌نامه در زمینه ایجاد پایلوت یک نوع سوخت نانو امولسیونی و گوگردزدایی از نفت کوره امضا کرد. 

به گفته سهرابی، سوخت نانو امولسیونی در دنیا برای کاهش میزان مصرف سوخت استفاده می‌شود و این سوخت در کاهش میزان آلودگی هوا به‌شدت تاثیرگذار است. 

سوخت امولسیونی در ۳ حوزه نفت کوره، گازوئیل و نفت سفید قابل پیاده‌سازی است

رئیس هیات‌مدیره این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه این نوع سوخت امولسیونی در ۳ حوزه نفت کوره، گازوئیل و نفت سفید قابل پیاده‌سازی است، تاکید کرد: اگر بتوان این تکنولوژی را در نیروگاه‌های کشور فعال کرد دیگر در فصل پاییز و زمستان شاهد تعطیلی شهر‌های بزرگ به دلیل آلودگی هوا نخواهیم بود.

وی همچنین در رابطه با تفاهم‌نامه گوگردزدایی از نفت کوره گفت: نفت کوره در حال تولید دارای ۴/۵ الی ۵ درصد سولفور است و این سولفور موجود در نفت کوره باعث افت ارزش اقتصادی سوخت تولیدی در پالایشگاه‌ها می‌شود. 

به گفته سهرابی ارزش نفت کوره بدون سولفور ۸۰۰ دلار و با سولفور ۵۰۰ دلار است و اگر این قابلیت در کشور اجرایی شود می‌توان مشتریان بیشتری برای نفت کوره تولیدی پیدا کرد. 

این فعال اقتصادی در ادامه به مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره و اظهار کرد: در این چند سال اخیر از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت‌های خوبی انجام شده است، اما باید این حمایت‌ها افزایش یابد، زیرا این نوع شرکت‌ها عمدتا با مسائل سرمایه‌گذاری روبه‌رو هستند. 

وی همچنین تاکید کرد: قواعد و قانون کسب‌وکار و قانون تجارت ما برای سال ۱۳۱۱ است و شرکت‌های دانش‌بنیان به دلیل ساختاری که دارند از این موارد نمی‌توانند تبعیت کنند و این مساله موجب ایجاد مشکلات عدیده‌ای برای این نوع شرکت‌ها شده است. 

سهرابی در ادامه با تاکید بر اینکه قوه قضاییه می‌تواند در پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان تاثیرگذار باشد، اعلام کرد: سهم کمک قوه قضاییه به شرکت‌های دانش‌بنیان زیاد است. یکی از مباحثی که دستگاه عدلیه می‌تواند به آن ورود کند موضوع مالکیت فکری است. 

این فعال اقتصادی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان به دلیل اینکه بودجه پایینی دارند نمی‌توانند مشاوران حقوقی استخدام کنند و قوه قضاییه با تاسیس یک دادگاه ویژه یا ارائه خدمات حقوقی می‌تواند علاجی برای مشکلات این دسته از شرکت‌ها باشد. 

وی در ادامه گفت: امیدواریم با رهنمود‌های حجت الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای که فردی مدبر هستند نگاه ویژه‌ای به شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گیرد. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *