گفت‌وگو|

افزایش قیمت بلیت هواپیما از ۵ تا ۴۰ درصد

14:45 - 30 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۵۸۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
افزایش قیمت بلیت هواپیما از ۵ تا ۴۰ درصد
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در رابطه با افزایش قیمت بلیت هواپیما گفت: قیمت بلیت هواپیما میانگین ۲۹ درصد افزایش یافته که این افزایش برای برخی از مسیر‌ها ۵ درصد و در برخی از مسیر‌ها ۴۰ درصد اعمال می‌شود.

خبرگزاری میزان _ ستاد تنظیم بازار بالاخره پس از کش‌وقوس‌های فراوان با افزایش میانگین ۲۹ درصدی قیمت بلیت پرواز‌های داخلی موافقت کرد.

در همین رابطه مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی از تیر سال ۱۴۰۰ با وجود نوسانات نرخ ارز، افزایش نرخ تورم و گرانی جهانی قطعات هواپیما افزایش قیمت نداشته‌اند.

وی تاکید کرد: انجمن شرکت‌های هواپیمایی سال گذشته پیشنهاد افزایش ۴۷ درصدی را ارائه کرد، اما شورای عالی هواپیمایی تنها با افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت موافقت کرد که همین عدد نیز ابلاغ نشد و قیمت بلیت تغییر نکرد.

به گفته اسعدی سامانی بر اساس برنامه پنجم توسعه نرخ بلیت هواپیما باید آزادسازی شود و این ازادسازی از تکالیف دولت است، اما با وجود این موضوع نیز تغییر قیمت بلیت در سال گذشته حاصل نشد. 

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی همچنین در ادامه افزود: انجمن شرکت‌های هواپیمایی برای سال‌جاری تقاضای افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بلیت را ارائه کرد که این پیشنهاد مورد قبول واقع نشد و در انتها ستاد تنظیم بازار افزایش میانگین ۲۹ درصدی قیمت بلیت را صادر کرد. 

به گفته وی برخی از مسیر‌ها با ۵ الی ۶ درصد و برخی دیگر از مسیر‌ها ۴۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

اسعدی سامانی اظهار کرد: نرخ‌های جدید از ۲۸ اردیبهشت اعمال شده و افزایش بیش از این دستورالعمل توسط شرکت‌ها تخلف است. 

اسعدی سامانی همچنین با تاکید بر اینکه این افزایش قیمت مشکل صنعت را حل نخواهد کرد، گفت: امیدواریم مشکلات صنعت هواپیمایی مورد بررسی قرار گیرد تا شرکت‌ها بتوانند خدمات بهتری به مردم ارائه کنند. 

نرخ جدید بلیت‌ هواپیما را در (اینجا) ببینید.

انتهای پیام/

امید گراوند


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *