رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سهم نامتناسب بومیان از نرخ مرگ و میر در زندان‌های کانادا

9:14 - 30 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۴۶۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سهم نامتناسب بومیان از نرخ مرگ و میر در زندان‌های کانادا
بومیان کانادایی در حالی سهم نامتناسبی از جمعیت زندانیان این کشور را به خود اختصاص داده اند که سهم آن‌ها از مرگ و میر در این مراکز نیز بالاست.

خبرگزاری میزان – ثبت موارد پی در پی مرگ و میر زندانیان بومی در کانادا سبب شده تا درخواست‌ها برای انجام تحقیقات و ایجاد تغییرات سیستمی در دستگاه قضایی این کشور افزایش یابد.

به گزارش «گلوب اند میل»، ثبت موارد متعدد مرگ و میر زندانیان در زندان‌های استانی و فدرال کانادا سبب شده تا جوامع بومی در این کشور درخواست انجام تحقیقات به هدایت خود درباره نژادپرستی سیستماتیک در دستگاه قضایی کانادا را مطرح کنند.

در حال حاضر بومیان در استان «نوا اسکوشیا» خواستار انجام تحقیق درباره مرگ ۲ زندانی زن و مرد بومی و در استان «نیوبرانزویک» خواستار تحقیق درباره مرگ یک زندانی بومی مرد هستند.

«سارا رز دنی» ۳۶ ساله، «پیتر پل» ۲۷ ساله و «اسکایلر سایپر» ۲۸ ساله قربانیان بومی سیستم زندان‌های کانادا هستند.

«سارا رز دنی» کمتر از ۲ هفته پس از دستگیری پس از ابتلا به ذات الریه در زندان در بیمارستان جان خود را از دست داد؛ این در حالی است که به افسران دستگیر کننده «دنی» اطلاع داده شده بود که وی بیمار است.

«پیتر پل» دیگر زندانی بومی در بازداشتگاه بر اثر خودکشی جان خود را از دست داد.

«اسکایلر سایپر» زندانی دیگری بود که ۲ روز پس از انتقال از زندان به بیمارستان جان خود را از دست داد؛ وی که در سال گذشته جان خود را از دست داد، هنگام ابتلا به کرونا به سلول انفرادی منتقل شده بود و پس از ۳ روز شکایت مداوم از درد سینه و سرفه و مشکلات تنفسی به بیمارستان منتقل شد.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که جمعیت زندانیان بومی کانادایی به ویژه زنان بومی با سرعت بالایی در حال افزایش است.

کارشناسان می‌گویند که تضادی تکان دهنده‌ میان اظهارات مقام‌های زندان‌ها و شهادت‌ها از این حوادث وجود دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *