فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب کشور/ وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک در تهران

8:23 - 30 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۴۵۶
فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب کشور/ وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک در تهران
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

خبرگزاری میزان - امین حسین نقشینه در گفتگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز سامانه بارشی در شمال غرب کشور فعال می‌شود و رگبار، رعد و برق وزش باد شدید را به همراه دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه در برخی نواحی غرب، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین البرز و غرب تهران احتمال بارش باران، رگبار و رعد و برق وریزش تگرگ وجود دارد، ادامه داد: در جنوب غرب کشور و استان‌های ایلام، لرستان و خوزستان باد شدید و نفوذ گرد و خاک سبب کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی و خیزش گرد و خاک می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه برای مرکز، جنوب شرق و شرق کشور رگبار‌ها پراکنده پیش‌بینی می‌شود، افزود: فردا این وضعیت تداوم دارد و طی ۲ روز آینده در سواحل دریای خزر بارش باران رخ می‌دهد.

نقشینه با اشاره به اینکه دوشنبه در نوار غربی جو پایدار و روند افزایش دما را شاهد هستیم، اظهار کرد: در نوار شرقی کرمان، خراسان و شمال سیستان و بلوچستان افزایش ابر و رگبار پراکنده مورد انتظار است.

وی ضمن بیان اینکه به تدریج این سامانه بارشی از مرز‌های شرقی خارج می‌شود، توضیح داد: دما در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر دامنه‌های جنوبی البرز، شرق و شمال شرق کاهش می‌یابد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه خلیج فارس و تنگه هرمز امروز و فردا متلاطم است، در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران عنوان کرد: امروز بعد ازظهر برای تهران وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد و فردا بعد ازظهر نیز با افزایش ابر همراه است. بیشینه دمای امروز تهران۳۲ درجه و کمینه دما در مهراباد ۲۱ درجه گزارشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *