بشار اسد: آشتی‌های به دست آمده فرصتی تاریخی برای ساماندهی مجدد امور داخلی ماست

17:26 - 29 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۴۱۸
بشار اسد: آشتی‌های به دست آمده فرصتی تاریخی برای ساماندهی مجدد امور داخلی ماست
رئیس جمهور سوریه در نشست سران عرب گفت: آشتی‌های صورت گرفته یک فرصت تاریخی برای ساماندهی مجدد امور داخلی ما بدون مداخله خارجی است.

خبرگزاری میزان_ بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در سخنرانی که در نشست سران عرب داشت، گفت: من خواهان آن هستم که در منشور اتحادیه عرب و اساس نامه آن توسعه و بازنگری صورت گیرد تا با ملزومات زمانه همخوانی داشته باشد. ما در برابر یک فرصت تاریخی برای ساماندهی مجدد بیت عربی با کمترین میزان از مداخله خارجی هستیم.

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: آشتی‌های حاصل شده فرصتی تاریخی برای ساماندهی مجدد امور داخلی ما بدون مداخله خارجی است.

رئیس جمهور سوریه اظهار کرد: جهانیان باید مسائل داخلی را به دست ملت‌ها بسپارند و ما باید به مخالفت با مداخله‌های خارجی بپردازیم. فعالیت مشترک عربی یک سیاست یکپارچه و مکانیزم‌های شفاف را نیازمند است.

اسد گفت: ما باید به دنبال عناوین بزرگی بگردیم که آینده ما را مورد تهدید قرار داده است و بحران‌های ما را ایجاد می‌کند تا غرق نشویم و نسل‌های آینده را با پرداختن به معلول‌ها و نه علت‌ها غرق کنیم.

وی تاکید کرد: ما امروز با فرصتی برای تغییر وضعیت بین المللی که در دنیای چندقطبی ظاهر می‌شود، مواجه هستیم، یک فرصت تاریخی برای ساماندهی مجدد امور ما وجود دارد. با همگرایی عربی –عربی و حرکت به سمت مرحله‌ای جدید از همکاری مشترک؛ امید در حال افزایش است.

 

انتهای پیام/


برچسب ها: بشار اسد سران عرب

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *