افتتاح شعبه ویژه زندان شورای حل اختلاف تهران، در موسسه خیریه طلوع بی نام و نشان‌ها/ رئیس توسعه حل اختلاف استان تهران به درخواست‌های محکومان مالی ندامتگاه تهران بزرگ رسیدگی کرد

12:22 - 29 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۳۶۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
افتتاح شعبه ویژه زندان شورای حل اختلاف تهران، در موسسه خیریه طلوع بی نام و نشان‌ها/ رئیس توسعه حل اختلاف استان تهران به درخواست‌های محکومان مالی ندامتگاه تهران بزرگ رسیدگی کرد
مراسم افتتاح شعبه 3087 ویژه زندان شورای حل اختلاف تهران در «موسسه خیریه طلوع بی نام و نشان‌ها» با حضور معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس توسعه حل اختلاف استان تهران در محل ساختمان موسسه برگزار شد.

خبرگزاری میزان - مراسم گشایش شعبه ۳۰۸۷ ویژه زندان شورای حل اختلاف تهران مستقر در موسسه خیریه طلوع بی نام و نشان‌ها با حضور غلامرضا مهدوی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس توسعه حل اختلاف، قربانیان معاون قضایی شورای حل اختلاف استان تهران، رجبی رئیس موسسه طلوع بی نام و نشان‌ها و سایر مسئولان شورای حل اختلاف و مدیران موسسه خیریه، برگزار شد.


غلامرضا مهدوی در این مراسم با بیان آنکه اسم این موسسه، طلوع بی نام و نشان‌ها است، ولی خودش خیلی هم با نام و خوشنام است، اظهارکرد: در گذشته بعضی از شهدا را شهدای گمنام می‌نامیدیم که یعنی هویت شان برای ما معلوم نیست در حالیکه این ظاهر امر است و این عزیزان در عرش الهی بسیار مشهور و نامدار هستند، اگر انسان با خداوند قادر معامله کند و اعمالش را برای او خالص گرداند خداوند پاداش صد چندان عطا می‌کند و بهترین عمل همین دستگیری از مستمندان است بخصوص آن‌ها که در پیچ و خم زندگی دچار مشکل شده اند. سعادتمند کسانی که از راه خطا برگشته و سعادتمندتر آنانی که دست این افراد را گرفته و به راه راست و صلاح آورده اند.

رئیس توسعه حل اختلاف استان تهران با یادآوری بازدید قبلی از این موسسه، گفت: با پیشنهاد موسسه که ارتباط کاری با زندانیان دارد و تلاش‌های بسیاری برای آزادسازی آن‌ها انجام داده است شورای حل اختلاف استان تهران براساس سند تحول قضایی تصمیم گرفت شعبه شورای حل اختلاف را در این موسسه خیریه مردم نهاد دایر کند و امیدواریم که این شعبه سازشی بتواند برای دیگر موسسات خیریه نیز پوشش ایجاد کند.

وی همچنین با اشاره به اختیارات شورا‌های حل اختلاف در رسیدگی به پرونده‌ها به جهت رأیی و به جهت صلح و سازش، بیان کرد: در راستای عمل به فرمایش مقام معظم رهبری در تأثیر صلح و سازش به خصوص در آزادسازی زندانیان و تاکیدات ریاست قوه قضاییه شعب ویژه صلحی در سطح استان تهران در «دادسراها، زندان ها، اتحادیه‌ها و اصناف، شهرک‌های صنعتی، شرکت‌های دانش بنیان و ...» راه اندازی شد و امیدورایم با کمک رسانه‌ها فرهنگ صلح و سازش در سطح جامعه اشاعه و گسترش پیدا کند و ازمسئولان موسسه طلوع در حقیقت «با نام و نشان"» تقدیر و تشکرمی کنم که این شرایط ارائه خدمت را فراهم کردند.

رئیس موسسه طلوع بی نام و نشان‌ها نیز با عرض خیر مقدم و تبریک وتشکر از توجه و حسن نظر شورای حل اختلاف برای افتتاح این شعبه ابراز امیدواری کرد: تا با تلاش‌های اعضای این شعبه شاهد آسیب کمتری در جامعه باشیم.

رجبی با توضیح مختصری در خصوص فعالیت‌های موسسه، تصریح کرد: مجموعه طلوع ۱۷ هزار نفر از نجات یافتکان از اعتیاد را زیر پوشش گرفته است که در گذشته به دلیل اعتیاد کارتن خواب و در قرنطینه‌ها بودند و با تلاش‌های این مرکز امروز ۵۶ نفر از آنان با حضور در جامعه با کار و تلاش امرار معاش کرده و زندگی سالمی دارند.

وی این حرکت را هم از برکت خون شهیدانی دانست که برای سربلندی ایران عزیز خون دادند و گفت: آمده ایم تا با کمک به جامعه برای التیام درد‌های آن ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

 

افتتاح شعبه ویژه زندان شورای حل اختلاف تهران مستقر در موسسه خیریه طلوع بی نام و نشان‌ها/ رئیس توسعه حل اختلاف استان تهران به درخواست‌های محکومان مالی ندامتگاه تهران بزرگ رسیدگی کرد


بازدید از شورای حل اختلاف مستقر در ندامتگاه تهران بزرگ
معاون قضائی رئیس کل دادگستری و رئیس توسعه حل اختلاف استان تهران و هیئت همراه همچنین از شعب شورای حل اختلاف مستقر در ندامتگاه تهران بزرگ بازدید و با تعدای از مراجعان و اعضای شورای حل اختلاف گفتگو کردند.

غلامرضا مهدوی در جلسه‌ای که بعد این بازدید برگزار شد، با بیان اینکه کار کردن در شورا‌های حل اخلاف عبادت است، افزود: شما با جلب رضایت برای ۵۶ محکوم به قصاص نفس در حقیقت ۵۶ زندکی را احیاء کرده اید و این از الطاف خفیه الهی است و بدین جهت از شما تقدیر رو تشکر می‌کنم.

رئیس توسعه حل اختلاف استان تهران با بیان اینکه روحانیون از قم می‌آیند و با خدمات ارزشمند پرونده‌ها را به سازش می‌رسانند، افزود: با توجه به اینکه مجرمان را به طبقات از جمله آن‌ها محکومین یا مجرمین اتفاقی تقسیم می‌شوند که بیشترین تعداد محکومان را دارد تلاش برای آزادی آن‌ها اقدام بسیار خداپسندانه‌ای است و امیدواریم بیش از پیش در راه آزاد سازی محکومان با کمک خیران اقدام شود.


وی ادامه داد: همانگونه که میدانید کار در شورای حل اختلاف کار جمعی و اساس آن بر برقرای صلح و سازش استوار است.

حجت الاسلام و المسلمین فیروزجایی نیز با ارائه گزارش جامعی از عملکرد ۱۸ شعبه شورای حل اختلاف مستقر در ندامتگاه‌های استان تهران، افزود: با حضور جهادی روحانیون که با مشقت زیاد از راه‌های دور، چون قم و تهران به عنوان عضو شورای حل اختلاف به ندامتگاه تهران بزرگ مراجعه می‌کنندحضور و اقداماتشان بسیار موثر بوده است.

وی با بیان اینکه بازگشت به زندان افرادی که با کمک شورا آزاد می‌شوند کمتر از ۲ درصد است که این نشان می‌دهد انجام کار‌های فرهنگی مانند «برقرای نمازجماعت، بیان احکام و راهنمایی و کمک به مددجویان» موثر بوده است.

در ادامه آذرنگ از اعضای شورای حل اختلاف زندان نیز با بیان اینکه از ۱۰۰ پرونده ارجاعی حدود ۸۰ پرونده را به سازش می‌رسانیم وتمام سعی مان برای برقرای صلح و سازش در پرونده‌ها می‌کنیم.

در پایان این جلسه احکام اعضای جدید شورای حل اختلاف ویژه زندان توسط رئیس توسعه حل اختلاف استان تهران و حجت الاسلام و المسلمین فیروزجایی اعطا شد و مهدوی و هیئت همراه از اندرزگاه محکومان مالی بازدید و به درخواست‌های آن‌ها رسیدگی کردند.

انتهای پیام/


برچسب ها: شورا اقدام

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *