نقش امام صادق (ع) در احیای جامعه اسلامی به خوبی معرفی نشده است

13:03 - 27 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۰۹۳
دسته بندی: سیاست ، عمومی
نقش امام صادق (ع) در احیای جامعه اسلامی به خوبی معرفی نشده است
دبیر شورای نگهبان گفت: امام صادق (ع) علاوه بر توفیق در زمینه ترویج علم و دانش دین، در فعالیت تشکیلاتی برای احیای جامعه اسلامی نیز بسیار موفق بودند که متاسفانه این وجه از شخصیت ایشان به خوبی معرفی نشده است.

خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز چهارشنبه (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲) در جلسه این شورا ضمن تسلیت به مناسب ایام سالروز شهادت امام صادق (ع) در تشریح شرایط و وضعیت دوران امامت آن حضرت گفت: عدم انتشار مکتب اهل بیت (ع) به دلیل سختگیری‌های وقت باعث شده بود در زمان امام صادق (ع) به شدت فقر فرهنگی وجود داشته باشد و ایشان در آن شرایط سخت، با معرفی اسلام و فقه آن از دیدگاه ائمه‏ اهل ‏بیت (ع) و تربیت شاگردان برجسته، فرهنگ ناب تشیّع را عرضه کرد.

وی تصریح کرد: همه مفاهیم ناب قرآن که در فاصله صد ساله از صدر اسلام تحریف شده بود، توسط حضرت امام صادق (ع) به شکل درست بیان شد و مکتب فقهی شیعه تدوین و تثبیت شد.

آیت‌الله جنتی با تاکید بر اینکه در شرایط سخت و محدویت‌هایی که برای حضرت صادق (ع) ایجاد کردند، تربیت ۴ هزار شاگرد قطعاً معجزه بوده است، افزود: ایشان علاوه بر توفیق در زمینه ترویج علم و دانش دین، در فعالیت تشکیلاتی برای احیای جامعه اسلامی نیز بسیار موفق بودند که متاسفانه این وجه از شخصیت ایشان به خوبی معرفی نشده است.

وی نقش امام صادق (ع) در حفظ و اشاعه حماسه کربلا را بدیل عنوان کرد و گفت: بسیاری از خطبه‌های مهم ایراد شده در این حماسه مانند خطبه حضرت سجاد (ع) در شام و خطبه حضرت زینب (س) در شام توسط ایشان روایت شده است.

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود به سالگرد وفات عالم ربانی حضرت آیت‌الله بهجت اشاره کرد و اظهار داشت: حقیقتا وجود مبارک مرحوم آیت‌الله بهجت از نفحات الهی در عصر حاضر بود و خوشا به حال کسانی که به هر طریقی از این نعمت الهی بهره برده و می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: این عارف بالله حجتی است بر همه که نشان می‌دهد بندگی خداوند در هر عصری و در هر شرایطی ممکن است و آشنایی با زندگی و آثار ایشان برای طالبان سیر الی‌الله راهگشاست.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *