رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کلاهبرداری و اخاذی مردان انگلیسی از زنان باردار مهاجر

13:31 - 26 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۹۳۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کلاهبرداری و اخاذی مردان انگلیسی از زنان باردار مهاجر
تعدادی از مردان شهروند انگلیس با دریافت هزاران پوند از زنان باردار مهاجر، خود را به عنوان پدر نوزادان آنها معرفی می‌کنند.

خبرگزاری میزان – تحقیقات جدید نشان می‌دهد تعدادی از مردان انگلیسی هزاران پوند پول می‌گیرند تا خود را به عنوان پدر برای نوزادان زنان مهاجر نشان دهند.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته از سوی بی‌بی‌سی، مردان شهروند انگلیس با دریافت پول از زنان باردار مهاجر، ادعا می‌کنند که پدر نوزاد این افراد هستند.

این افراد مبالغی تا حدود ۱۰ هزار پوند دریافت می‌کنند تا نام خود را به شناسنامه این نوزدان اضافه کنند؛ بر این اساس نام آن‌ها در شناسنامه نوزادان نوشته می‌شود و آن‌ها اقامت انگلیس را دریافت می‌کنند.

کلاهبرداران از فیس‌بوک برای تبلیغ این تجارت استفاده و ادعا می‌کنند که به هزاران زن در این راه کمک کرده‌اند.

فیس‌بوک می‌گوید چنین محتوایی طبق قوانینش ممنوع است.

موضوعی سراسری در انگلیس

تحقیقات انجام شده از سوی «BBC Newsnight» نشان داد که این کلاهبرداری در جوامع مختلف در سراسر انگلیس اتفاق می‌افتد.

این تحقیق افرادی را شناسایی کرده که در سراسر انگلیس فعالیت می‌کنند و به عنوان «پدران جعلی» شناخته می‌شوند.

یکی از محققان در این تحقیق مخفیانه به عنوان یک زن باردار ظاهر شد که به طور غیرقانونی در انگلیس به سر می‌برد و با افرادی که این خدمات را ارائه می‌دادند صحبت کرد.

یکی از این افراد به او گفت که چندین مرد انگلیسی را می‌شناسد که می‌توانند نقش پدر را بازی کنند و یک «بسته کامل» به مبلغ ۱۱ هزار پوند پیشنهاد کرد.

او این روند را «بسیار آسان» توصیف کرد و گفت که «هر اقدامی انجام می‌دهد» تا برای کودک اقامت انگلیس بگیرد.

«آنا گونزالس»، وکیل مهاجرت، کلاهبرداری پدر جعلی را «فوق‌العاده پیچیده» توصیف کرده است؛ او می‌گوید: این موضوع بسیار پیچیده و برای پلیس به‌طور باورنکردنی دشوار است؛ به نوعی این امر نشان می‌دهد که این زنان تا چه حد درمانده هستند.

وزارت کشور انگلیس می‌گوید که اقداماتی را برای جلوگیری و کشف تقلب در مهاجرت با استفاده از شناسنامه‌های جعلی در نظر گرفته است.

با این حال، «هارجاپ بانگال»، وکیل مهاجرت برجسته انگلیسی، در مورد اینکه آیا اقدامات کافی انجام شده یا خیر، با وزارت کشور انگلیس اختلاف نظر دارد: این امر تنها یک بار نیست، احتمالا هزاران مورد است؛ وزارت کشور به تازگی این موضوع را بررسی نکرده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس پناهجویان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *