رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
تحولات آمریکا|

پایان تحقیقات درباره ارتباط ترامپ و روسیه/ تیراندازی در نیومکزیکو با ۳ کشته و ۹ مجروح

9:10 - 26 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۸۹۴
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
پایان تحقیقات درباره ارتباط ترامپ و روسیه/ تیراندازی در نیومکزیکو با ۳ کشته و ۹ مجروح
بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا ضمن اعلام پایان تحقیقات درخصوص ارتباط کارزار دونالد ترامپ با روسیه، تاکید کرد که اف‌بی‌آی شواهد واقعی در این باره نداشت.

خبرگزاری میزان - تحقیقات ویژه آمریکا در مورد عملکرد اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) نشان می‌دهد که این آژانس فاقد «شواهد واقعی» برای تحقیق در مورد تبانی ادعایی بین کمپین انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ دونالد ترامپ و روسیه است.

به گزارش الجزیره، انتشار گزارش اخیر «جان دورهام»، بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا، در مجموع بیش از ۳۰۰ صفحه، پایان یک تحقیق چهار ساله «عمیقاً غرق در سیاست» بود.

گزارشی که به تازگی منتشر شد، چندین اشتباه اف‌بی‌آی را شرح می‌دهد، از جمله اینکه بازرسان فدرال برای انجام تحقیقات خود به شدت به نکات ارائه شده توسط مخالفان سیاسی ترامپ اعتماد کرده‌اند.

دورهام علاوه بر این، اف‌بی‌آی را متهم کرد که با تحقیقات ترامپ در سال ۲۰۱۶ متفاوت از سایر تحقیقات حساس سیاسی، از جمله چندین تحقیق مربوط به «هیلاری کلینتون»، رقیب دموکرات ترامپ، رفتار کرده است.

دورهام نوشت: وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی در انجام ماموریت مهم خود یعنی وفاداری دقیق به قانون در ارتباط با برخی رویداد‌ها و فعالیت‌های شرح داده شده در این گزارش شکست خوردند؛ پرسنل ارشد اداره تحقیقات فدرال نسبت به اطلاعاتی که دریافت می‌کردند، به ویژه اطلاعاتی از افراد و نهاد‌های وابسته به سیاسی، فقدان جدی تحلیلی نشان دادند.

سال گذشته، دو هیئت منصفه جداگانه، دو نفر از متهمانی که دورهام سعی داشت در رابطه با تحقیقات تحت تعقیب قرار دهد را تبرئه کردند و گزارش منتشر شده اخیر هیچ اتهام جدیدی ارائه نکرد.

بر این اساس گزارشی که مدت‌ها مورد انتظار بود، به شدت از عملکرد اف‌بی‌آی در تحقیقات خود درباره روابط ادعایی بین روسیه و کمپین انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶ انتقاد کرده است.

تیراندازی جمعی در نیومکزیکو

پلیس آمریکا ساعاتی پیش از وقوع تیراندازی جمعی در ایالت نیومکزیکو خبر داد.

این تیراندازی جمعی در منطقه «فارمینگتون» روی داده و در پی آن دستکم ۳ نفر کشته و ۹ نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.

۲ نفر از مجروحان از افسران پلیس هستند و عامل تیراندازی از سوی پلیس کشته شده است.

درباره انگیزه عامل تیراندازی گزارشی منتشر نشده است.

انتهای پیام/



محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
0
0
ترامپ کافر دنیا را به هم ریخت
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *