محمود عباس: سازمان ملل صد‌ها قطعنامه برای به رسمیت شناختن فلسطین صادر کرده، اما هیچکدام اجرا نشده است

19:03 - 25 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۸۶۲
محمود عباس: سازمان ملل صد‌ها قطعنامه برای به رسمیت شناختن فلسطین صادر کرده، اما هیچکدام اجرا نشده است
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی که داشت گفت: سازمان ملل صد‌ها قطعنامه برای به رسمیت شناختن حقوق ملت فلسطین صادر کرده، اما حتی یک قطعنامه اجرا نشده است.

خبرگزاری میزان_ محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی که در یک مراسم سازمان ملل در هفتاد و پنجمین سالگرد روز نکبت داشت، گفت: سازماندهی این کنفرانس در سازمان ملل به منزله اعتراف این سازمان به بی عدالتی است که از سال ۱۹۴۸ بر مردم فلسطین وارد شده است.

وی ادامه داد: مردم فلسطین حق تعیین سرنوشت و کسب استقلال کشور خود و بازگشت آوارگان را دارند. «اسرائیل» به حملات خود به مردم فلسطین، انکار نکبت، جلوگیری از بازگشت آوارگان و اشغال و مصادره سرزمین‌های فلسطینی ادامه می‌دهد.

محمود عباس تاکید کرد: سازمان ملل صد‌ها قطعنامه برای به رسمیت شناختن حقوق ملت فلسطین صادر کرده، اما حتی یک قطعنامه اجرا نشده است. برخی کشور‌ها که همه می‌شناسند مانع اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل در مورد فلسطین شده اند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار داشت: ما خواستار تعلیق عضویت اسرائیل در سازمان ملل یا وادار کردن اسرائیل به اجرای قطعنامه هایش هستیم. اسرائیل به تعهداتش در سازمان ملل عمل نکرده است.

وی افزود: کشور‌هایی هستند که پذیرفته‌اند که «اسرائیل» فراتر از قانون باقی بماند و از طریق حق وتو از آن در برابر هرگونه مجازات محافظت کنند.

محمود عباس با تاکید بر این که انگلیس و آمریکا مسئولیت مستقیم مصائب مردم فلسطین را بر عهده دارند، گفت: اهداف استعماری انگلیس و آمریکا پشت فاجعه مردم فلسطین و دادن سرزمینشان به اسرائیلی‌ها بود. چگونه جنگ‌های اسرائیل می‌تواند دفاعی باشد در حالی که نیمی از جمعیت فلسطین در سال ۱۹۴۸ از سرزمین خود آواره شدند؟ آیا جنگی دفاعی برای «اسرائیل» در سینا و اشغال جولان سوریه وجود دارد؟

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *