ناوگروه ۸۶ به‌زودی در بندرعباس پهلوگیری می‌کند

12:29 - 25 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۷۵۷
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
ناوگروه ۸۶ به‌زودی در بندرعباس پهلوگیری می‌کند
معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی راهبردی ارتش گفت: ناوگروه ۸۶ پس از طی‌کردن حدود ۶۰ هزار کیلومتر دریانوردی هم اکنون در حوالی خلیج عدن مستقر شده و تا آخر اردیبهشت‌ماه شاهد پهلوگیری آن در بندرعباس خواهیم بود.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار بابک بلوچ معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی درباره مستقر شدن ناوگروه ۸۶ در محدوده خلیج عدن اظهار کرد: شروع برنامه‌ریزی‌ها برای این مأموریت در راستای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا بود.

وی افزود: فرماندهی معظم کل قوا از سالیان قبل به نیروی دریایی ارتش ابلاغ فرمودند که نیروی دریایی با حضور همگانی خود باید نشان دهد که در راستای عزت و اقتدار ملی حرف دارد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی راهبردی ارتش گفت: ما یک سال قبل از این مأموریت، برنامه‌ریزی‌ها را به‌منظور برافراشتن پرچم عزیز کشورمان در سراسر آب‌های بین‌المللی شروع کردیم و کار علمی صورت دادیم تا با توجه به نوع مأموریت و توطئه‌های احتمالی و تحریم استکبار جهانی، ناوگروه بتواند سفر بدون توقفی را انجام دهد.

امیر دریادار بلوچ عنوان کرد: این ناوگروه پس از طی‌کردن حدود ۶۰ هزار کیلومتر دریانوردی هم اکنون در حوالی خلیج عدن مستقر شده و به‌زودی یعنی تا آخر اردیبهشت‌ماه شاهد پهلوگیری آن در بندرعباس خواهیم بود.

وی افزود: از افتخارات ناوگروه ۸۶ ناو تمام ایرانی دنا است که آخرین محصول تحویلی دانشمندان و مهندسان کشور است که ناو بندر مکران از این ناو پشتیبانی کرد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی راهبردی ارتش یادآور شد: حدود ۸ ماه است که این مأموریت در جریان است. اوایل مهر سال ۱۴۰۱ بود که مأموریت از چابهار آغاز شد و الان هم روز‌های پایانی خودش را سپری می‌کند.

امیر دریادار بلوچ با بیان اینکه حضور ما در دریا بر اساس فرامین فرماندهی معظم کل قواست گفت: مقام معظم رهبری سال‌ها قبل فرمودند دشمنی که احتمال تهدیدش را می‌دهیم امروز در اقیانوس‌ها گسترش‌یافته و ما هم در این راستا برنامه‌ریزی و مأموریت‌هایی را آغاز کردیم.

وی افزود: تمامی مراحل طراحی و ساخت تجهیزات صرف نظامی در این ناوگروه شامل سلاح و آرایه‌های مختلف به دست متخصصان و دانشمندان صنایع دفاعی کشور انجام شده و صددرصد ایرانی است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی راهبردی ارتش با بیان اینکه این ناوگروه از سه اقیانوس بزرگ هند، آرام و اطلس عبور کرد گفت: ما در این پیمایش، با امواج ۱۲ تا ۲۰ متر روبرو بودیم و با کار علمی متخصصان ۳ طوفان بسیار سهمگین را پشت سر گذاشتیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *