طرح «حامیم» سدی در مقابل آلوده شدن محیط دانشگاه است/ تعطیلات کرونایی دانشگاه‌ها را با مشکلات فرهنگی بسیاری مواجه کرد

12:12 - 25 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۷۵۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
طرح «حامیم» سدی در مقابل آلوده شدن محیط دانشگاه است/ تعطیلات کرونایی دانشگاه‌ها را با مشکلات فرهنگی بسیاری مواجه کرد
معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه دانشگاه‌ها بعد از ۲ سال تعطیلی کرونایی انسجام فرهنگی خود را از دست داده بود گفت: به همین دلیل طرح حامیم را برای ساماندهی اذهان دانشجویان راه‌اندازی کردیم.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام مهدی فاطمی‌پور در مراسم آغاز دومین دوره طرح حامیم که امروز دوشنبه  ۲۵ اردیبهشت در وزارت کشور برگزار شد گفت: محیط دانشگاه‌ها و وضعیت دانشجویان بعد از ۲ سال تعطیلی کرونایی در کشور، چندان مناسب نبود و انسجام خود در حوزه فرهنگی را از دست داده بود و همچنین در تربیت دانشجویان دچار مشکل بودیم، بنابراین ما با کمک روسای دانشگاه‌ها، وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و دفاتر نهاد رهبری طرح حامیم را برای ساماندهی اذهان دانشجویان راه‌اندازی کردیم.

وی ضمن اشاره به اینکه جریان انقلابی باید از محیط دانشگاه برای مقابله با جریان‌های دشمن استفاده کند ادامه داد: بعد از تعطیلی موسسات آموزشی در سطح آموزش عالی و تعلیم و تربیت به علت کرونا، شرایط فرهنگی سختی را شاهد بودیم. هر چند ما همواره به این تعطیلی اعتراض داشتیم، چرا که تمام کشور‌های دنیا آموزش را تعطیل نکردند و در کنار محدودیت آموزش، مدرسه و دانشگاه را باز نگه داشتند.  

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار کرد: ما بعد از تعطیلی دانشگاه‌ها و در اردیبهشت  ۱۴۰۱ شاهد مشکلات فرهنگی بسیاری در دانشگاه‌ها بودیم و این تغییرات برای استادان و کارشناسان کامل محسوس بود و همچنین نیرو‌های تشکیلاتی و دانشجویی نیز دچار مشکل شده بودند و رکود عجیبی بر تشکل‌های دانشجویی سایه انداخته بود و دفاتر فعال به عنوان حلقه‌های میانی، دیگر فعال نبودند.

وی با بیان اینکه جریان انقلابی باید از محیط دانشگاه برای مقابله با جریان‌های غیر انقلابی استفاده کند ادامه داد: در حوادث اخیر ما شاهد بودیم تربیت شدگان دانشگاه‌ها به همراه اساتید مقابل دشمنان ایستادگی کردند، با وجود تمامی مشکلات، برگزاری طرح حامیم سدی در مقابل دشمنان است که قصد دارند ساحت دانشگاه را آلوده کنند و ما با تقویت جریان دانشجویی می‌توانیم دانشگاه‌ها و دانشجویان را تقویت کنیم تا دیگر شاهد وقوع حوادث تلخ نباشیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *