رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

معاون شهردار تهران: آسفالت‌ریزی بزرگراه‌های تهران تا پایان شهریور انجام می‌شود

12:08 - 25 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۷۵۱
معاون شهردار تهران: آسفالت‌ریزی بزرگراه‌های تهران تا پایان شهریور انجام می‌شود
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: برنامه‌ریزی ما این است که در شش ماهه اول سال، ۳۰۰ هزار تن آسفالت در بزرگراه‌های تهران بریزیم، اعتبار این مقدار آسفالت که در کارخانه‌های خودمان تولید می‌شود هم بیش از هزار میلیارد تومان است.

خبرگزاری میزان- به گزارش شهر؛ عباس شعبانی در جریان بازدید اهالی رسانه از آسفالت‌ریزی در اتوبان آزادگان با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: در حال حاضر بین بزرگراه شهید لشکری و فتح در محور آزادگان حضور داریم. طول عمومی بزرگراه آزادگان ۳۸ کیلومتر است، اما اگر تندرو‌ها را در نظر بگیریم طول بزرگراه دو برابر حساب می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس برداشت‌های سنوات گذشته پیش بینی کردیم که برای اصلاح این محور به ۱۳۵ هزار تن آسفالت احتیاج است، عنوان کرد: به دلیل عبور ماشین‌های سنگین درصد خرابی‌های این محور زیاد است و برخی از نقاط زیرساخت مناسبی ندارد. تاکنون ۵۰ هزار تن آسفالت در این محدوده ریخته ایم و علت کندی کار این است که باید بستر زیر اسفالت را با ریختن بتن غلطکی و ریختن خاک بستر و سیمان تحکیم کنیم.

شعبانی با بیان اینکه در ۲۲ بزرگراه شهر تهران عملیات روکش آسفالت در حال انجام است و حجم آسفالت‌ریزی در ۶ بزرگراه تهران باید به ۳۰۰ هزار تن برسد، تصریح کرد: از ابتدای سال، ۱۰۰ هزار تن اسفالت در بزرگراه‌ها ریخته‌ایم. البته باید در مواقع خلوتی و شب‌ها عملیات را آغاز کنیم تا بار ترافیکی به مردم تحمیل نشود.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه مشکلات اساسی این ۲۲ بزرگراه در شش ماه اول به پایان می‌رسد، بیان کرد: بزرگراه‌های چمران، صیاد، آزادگان، امام رضا (ع) از جمله محور‌های بزرگراهی هستند که شامل اجرای این طرح می‌شوند. برنامه‌ریزی ما این است که در شش ماهه اول سال، ۳۰۰ هزار تن آسفالت در بزرگراه‌های تهران بریزیم. اعتبار این مقدار آسفالت که در کارخانه‌های خودمان تولید می‌شود هم بیش از هزار میلیارد تومان است.

شعبانی با بیان اینکه یک مقطعی در بزرگراه یاسینی نیاز به تحکیم بستر داشتیم که انجام شد، گفت: عمر مفید آسفالت به آب و هوا و نوع استفاده بستگی دارد و اینطور نیست سن استانداردی برایش در نظر بگیریم. علت این خرابی‌ها هم ایجاد تداخل، سم پاشی زیاد و کندن آسفالت است.

معاون شهردار تهران همچنین بیان کرد: کار مطالعاتی تونل شهید متوسلیان به عنوان یک پروژه مشارکتی انجام شده و منتظر مدل اقتصادی تونل هستیم.

شعبانی در پایان با بیان اینکه شورا با پروژه‌های مولدسازی مشکلی ندارد، گفت: برخی از پروژه‌ها را با بودجه‌های جاری نمی‌توانیم اجرا کنیم و باید از طریق مشارکت و مولدسازی اقدام کنیم. پروژه شهید متوسلیان به بیش از ۲۰ هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد و طی برنامه ۵ ساله در ۹ کیلومتر انجام خواهد شد. ابتدای پروژه تونل متوسلیان میدان سپاه است و در ادامه از چهارراه سرچشمه، میدان مولوی، میدان شوش و تقاطع فداییان عبور می‌کند و انتهای آن بزرگراه آزادگان است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *