رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بایدن در برابر ترامپ/بررسی وضعیت رقابت‎های انتخاباتی در آمریکا

10:29 - 25 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۷۱۲
بایدن در برابر ترامپ/بررسی وضعیت رقابت‎های انتخاباتی در آمریکا
جو بایدن و دونالد ترامپ به عنوان اصلی‌ترین گزینه‎های حزب دموکرات و جمهوریخواه برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا به شمار می‎روند.

خبرگزاری میزان - رای دهندگان جمهوری‌خواه و دموکرات باید نزدیک به یک سال صبر کنند تا در مورد نامزد‌های خود تصمیم بگیرند، اما کمپین انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در حال حاضر در جریان است. 

تاکنون شانس به نفع رقابت رو در روی «جو بایدن» و «دونالد ترامپ»، اولین انتخابات از سال ۱۸۹۲ است که یک رئیس جمهور سابق را در مقابل رئیس جمهور فعلی قرار می‌دهد. 

به گزارش «یورو نیوز»، بایدن ماه گذشته رسما نامزدی خود را برای انتخاب مجدد آغاز و آمریکایی‌ها را برای پیوستن به او با شعار جدیدی دعوت کرد: «بیایید کار را تمام کنیم.»

در همین حال، نظرسنجی‌ها، کمک‌های مالی و حمایت‌ها همگی به یک موضوع اشاره می‌کنند؛ در حالی که ترامپ در حال حاضر با رقبای اصلی و همچنین مشکلات قانونی جدی مواجه است، قرار است نامزدی جمهوری‌خواهان را به دست آورد. 

وضعیت فعلی ترامپ از نظر حمایت‌ها

ترامپ اخیراً از سوی هیئت منصفه نیویورک به دلیل پرداخت پول در قبال سکوت به «استورمی دانیلز»، بازیگر فیلم‌های مستهجن متهم شد؛ اما بر اساس یک نظرسنجی اخیر، ۶۸ درصد از رای دهندگان اولیه جمهوری‌خواه تحقیقات در مورد رفتار او را با انگیزه سیاسی می‌دانند و موافق هستند که باید از او حمایت کنند.

رئیس جمهور سابق در بحث مالی نیز جلوتر از بایدن است. ستاد انتخاباتی ترامپ از جمع آوری کمک مالی ۱۵.۴ میلیون دلاری برای سه ماهه اول سال خبر داد که او را از دو نامزد دیگر اعلام شده حزب جمهوری‌خواه جلوتر برده است.

در همین حال، «نیکی هیلی»، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، ابتدا ادعا کرد که رقم مشابهی را دریافت کرده، اما در نهایت معلوم شد که تنها ۵.۱ میلیون دلار حمایت مالی به دست آورده است.

نکته مهم این است که اعداد اعلامی کمک‌های مالی به ترامپ منعکس کننده اثر کیفرخواست اخیر او یا دعوای مدنی نیست که رئیس جمهور پیشین آمریکا را مسئول تجاوز جنسی دانست.

در حالی که حمایت از ترامپ به دور از اتفاق آرا است، برخی از سران حزب جمهوری‌خواه در واشنگتن تاکنون همچنان از او حمایت می‌کنند.

«هیلی» از نظر حمایت‌های سطح بالا چندان مورد توجه قرار نگرفته است، در حالی که سایر نامزدهای احتمالی که هنوز وارد این عرصه نشده‌اند نشانه اندکی از جمع آوری حمایت مورد نیاز را نشان می‌دهند. 

این احتمال وجود دارد که «ران دیسانتیس»، فرماندار فلوریدا، تهدیدی برای نامزدی ترامپ باشد اما در حالی که او مدت‌ها به عنوان مهم‌ترین رقیب ترامپ شناخته می‌شود، صحبت‌ها درباره شانس او در برابر رئیس‌جمهور سابق در ماه‌های اخیر به‌طور محسوسی کاهش یافته است. 

استقبال کم از نامزدی بایدن

در همین حال، اعلامیه آغاز مبارزات انتخاباتی بایدن، با اقبال نه چندان بالایی مواجه شد.

بر اساس یک نظرسنجی «ان‎بی‎سی»، ۷۰ درصد از کل آمریکایی‌ها، از جمله ۵۱ درصد از دموکرات‌ها، فکر می‌کنند که او نباید برای دور دوم نامزد شود. 

اما با این حال، هیچ نشانه‌ای از دموکرات‌های جریان اصلی برای به چالش کشیدن او وجود ندارد. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *