تصمیمات عجیب و خلق‌الساعه در فدراسیون کشتی/ ارفاق وزن جام تختی فقط در ۴ وزن!

9:39 - 25 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۶۹۳
تصمیمات عجیب و خلق‌الساعه در فدراسیون کشتی/ ارفاق وزن جام تختی فقط در ۴ وزن!
فدراسیون کشتی در حالی تصمیم به ارفاق وزن برای تنها ۴ وزن برای حضور در جام تختی گرفته است که پیش از این چنین موضوعی بی‌سابقه بوده است.

خبرگزاری میزان - رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان غلامرضا تختی به عنوان مرحله چهارم چرخه انتخابی تیم ملی در حالی روز‌های ۴ و ۵ خردادماه در ارومیه برگزار می‌شود که شاهد تصمیم عجیبی در این خصوص از سوی فدراسیون کشتی هستیم.

«با اعلام مسئولان فدراسیون کشتی، با صلاحدید کادرفنی و با توجه به شرایط متفاوت اوزان مختلف مسابقات ۴ وزن ۶۵، ۷۰، ۸۶ و ۹۲ کیلوگرم این رقابت‌ها با ۲ کیلوگرم ارفاق وزن برگزار می‌شود. لازم به ذکر می‌باشد، برگزاری مسابقات سایر اوزان بدون ارفاق وزن خواهد بود.»

این اتفاق و تصمیم عجیب در حالی اتخاذ و اعلام شده است که پیش از این چنین تصمیمی سابقه نداشته و مشخص نیست این تصمیم بر چه اساسی گرفته شده است. هر چند می‌توان حدس زد که شاید برای اینکه برخی کشتی‌گیران مورد نظر کادرفنی متحمل فشار زیادی نشوند و با خیال آسوده‌تری در این میدان روی تشک بروند این اقدام صورت گرفته است.

اگر به قوانین اتحادیه جهانی کشتی رجوع شود به روشنی مشخص است که تا کنون چنین تصمیمی در هیچکدام از رقابت‌های بین‌المللی سابقه نداشته چراکه یا ارفاق وزن به تمام اوزان تعلق می‌گیرد یا هیچکدام، اما اینکه چرا تنها ۴ وزن! سوالی است که کادرفنی باید پاسخگوی آن باشد. و اینکه انتخاب این اوزان بر چه مبنایی بوده است و چرا کشتی‌گیران اوزانی مانند ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم که المپیکی هستند یا اوزان دیگر از این ارفاق بی‌بهره مانده‌اند.

بدون شک این تصمیمات عجیب و خلق‌الساعه به وجهه کشتی آسیب می‌زند و باعث ایجاد شک و شبهه و تردید در اذهان اهالی کشتی خواهد شد که در پسِ ماجرا چه موضوعی وجود دارد و این تصمیم به نفع چه کسانی گرفته شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *