بازگشت بورس به مدار مثبت پس از ۵ روز قرمز/ شاخص کل ۷۱ هزار واحد رشد کرد

13:06 - 24 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۵۸۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
بازگشت بورس به مدار مثبت پس از ۵ روز قرمز/ شاخص کل ۷۱ هزار واحد رشد کرد
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز پس از ۵ روز افت متوالی، امروز به مدار صعودی بازگشت و با رشد ۷۱ هزار واحدی به محدوده ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار واحد رسید.

خبرگزاری میزان - بورس تهران امروز از ابتدا با تقاضای بالایی نسبت به روز گذشته همراه بود و نماد‌های بزرگ بازار مخصوصا در گروه پالایشی و فلزات اساسی در دامنه مثبت بالا معامله می‌شدند و تقاضای بالا تا انتهای معاملات در اغلب صنایع ادامه‌دار بود.

امروز شاخص کل رشد ۳.۲۵ درصدی را تجربه کرد و به محدوده ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز امروز با رشدی کمتر از شاخص کل همراه شد و در انتهای بازار با رشد ۱.۸۷ درصدی به سطح ۷۴۸ هزار واحدی رسید. 

۸۰ درصد از نماد‌های معاملاتی، امروز با رشد قیمت همراه شدند و معاملات ۴۲ درصد از سهام با صف خریدی به ارزش ۱۹۵۰ میلیارد تومان پایان یافت.

 نماد‌های فولاد، فملی، فارس بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص گذاشتند و تاثیرگذاران برتر همگی مثبت بودند.

ارزش معاملات خرد امروز در سطوح قابل قبولی قرار داشت و در پایان، ارزش معاملات به ۱۷۷۰۰ میلیارد تومان رسید و از این ۱۷.۷ هزار میلیارد تومان، ۱۰ هزار میلیارد متعلق به بازار بورس، ۴.۹ هزار میلیارد متعلق به بازار فرابورس و ۲.۶ هزار میلیارد متعلق به صندوق‌های سهامی بوده است.

خروج پول حقیقی‌ها از بازار سهام امروز کاملا متوقف شد و در انتهای بازار ورود پول ۱۵۵۵ میلیاردی از حقیقی‌ها به ثبت رسید.


به گزارش میزان، شب گذشته هیئت‌مدیره سازمان بورس برای حمایت از بازار سرمایه ۲ مصوبه مهم را تصویب کرد: ۱. واریز ۵۰۰ میلیارد تومان به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه برای خرید سهام ۲. افزایش زمان اصلاح پرتفوی صندوق‌های درآمد ثابت از سه به پنج ماه: طبق این مصوبه "صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت" به جای سه، پنج ماه مهلت دارند که میزان سهام موجود در پرتفوی خود را از ۱۵ به ۱۰ درصد برسانند.

پیش از این مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس در ابلاغیه‌ای از اصلاح حد نصاب خرید سهام در "صندوق‌های درآمد ثابت" خبر داده بود؛ بر این اساس صندوق‌های نامبرده ملزم شده بودند که ظرف حداکثر سه ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه به صورت تدریجی و مستمر نسبت به رعایت نصاب‌های مذکور اقدام نمایند. حالا ۲ ماه به ضرب‌الاجل سه ماهه مذکور اضافه شد و صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت برای اجرای این مصوبه تا شهریور ماه فرصت دارند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *